Gedrag

fotoZittend voor mijn aquarium kijk ik naar het gedrag van mijn visjes. De antennebaarsjes maken elkaar het hof. Alle kleuren op het kleine vissenlijfje staan aan. De vinnen wijdgespreid. Het mannetje maakt trillende bewegingen. Samen maken ze een plekje schoon om straks eitjes af te kunnen zetten. De oorzaak van dat gedrag ben ik. Gisteren heb ik de met een draai aan de knop de temperatuur van het water verhoogd. Dat was voldoende om een verliefd stelletje vissen ‘aan te maken’. Zou dat bij mensen ook zo makkelijk gaan ? Met temperatuur ? Of met andere middelen ? Ik denk eerst aan prozac. Dan aan oesters en drank. Parfum is ook een mooie. Van groene kleuren wordt je rustig. Van de warmte loom. Ook de mens is te sturen. Misschien zijn we niet meer dan robotjes, die niets anders doen dan reageren op externe prikkels.

11 Responses to Gedrag

  1. Mo says:

    Wil je even de laatste zin http://www.volkskrantblog.nl/bericht/235054 veranderen, alsjeblieft?

  2. Ingrid van den Bergh says:

    Ja, ook namens mij

  3. Ingrid van den Bergh says:

    En ten gevolge van de juiste kleur en temperatuur werden er na dit blogje nog vele nakomertjes geboren.
    *(zo, weer een reactie erbij)
    PS: inderdaad, kleuren kunnen effect hebben op mensen. Felle kleuren doen het goed bij luie babies.

  4. Ina Dijstelberge says:

    Een orginele manier om je eerste blog nog eens onder de aandacht te brengen.

  5. K says:

    Wat zielig! Nou pas reacties.

  6. Ramirezi says:

    Wel lief dat jullie na al die jaren nog even langskomen…

  7. Ingrid van den Bergh says:

    Dat krijg je, als je tijdloze onderwerpen in je blogjes verwerkt.

  8. ceesincambodja says:

    Zo, ik ben dus niet de eerste.
    En over wat hogere temperatuur met je doet kan ik meepraten (…)

  9. Rene Scheffer says:

    🙂
    Ik herken het wel, weinig aanbevelingen en vreemde en bozige reacties op de eerste blogs.

  10. Ramirezi says:

    Precies Rene…

  11. Pingback: De geboorte van Ramirezi « Ramirezi

Geef een reactie

