Ben jij wel gelukkig ? Relax toch eens !

fotoSoms denk ik wel eens dat het aan mij ligt. Kijken naar voetbal doe ik niet. Auto’s zijn niet interessant – ze moeten het gewoon doen. Gewoon een beetje lezen vindt ik heerlijk. Een stukje lopen door de natuur. Op de fiets naar m’n werk. Geen wilde vriendin…. Stappen deed ik vroeger. Het maakt mij niet uit wie je bent – iedereen is gelijk. Roken is vies. Cariére voor het geld; nee hoor – werk moet ik leuk vinden. Maakt niet uit wat de buren ergens van vinden. Best wel tevreden met wat ik heb. Eigenlijk is het zo makkelijk. Probeer het eens. Eenvoudig. Minder. Relax. Gelukkig denk ik altijd net weer op tijd; Nee hoor, het ligt niet aan jou. De rest van de wereld is een beetje van slag. De stelling van de week: Geld is minder waard dan tijd.

5 Responses to Ben jij wel gelukkig ? Relax toch eens !

  1. Gidsvermelding says:

    Relax is een bedacht iets.
    Geld bestaat al lang, ook bedacht…
    Tijd bestaat nog langer, en is ook bedacht…
    Kortom, je wilt iets bedachts vergelijken met iets bedachts…
    Ja… ach…
    Maar het kan twee kanten op:
    inflatie en defaltie
    Heb ik het nu over tijd of geld?!
    Allemaal bedacht natuurlijk…
    0 is wel relaxed…
    Bedenk ik Nu ook maar terplekke hoor….

  2. Gidsvermelding says:

    defaltie=deflatie…
    toch?

  3. Ramirezi says:

    Leuk –bedacht– Gidsvermelding.

  4. Blauw Oog says:

    Met tijd kun je geen geld kopen. Met geld wel tijd. Dus ik ben het niet eens met de stelling.

  5. guus flater says:

    Uitermate mee eens. De ‘rat-race ‘is een vreemd fenomeen. De mens is er maar korte tijd en wat is nu echt belangrijk? Geld, status, tijd, allemaal door de mens bedacht, als je goed nadenkt, bestaan ze niet als jij er niet in gelooft.
    Er zouden meer mensen moetten beseffen dat tijd, alleen het stukje tussen geboorte en dood is, dan zouden ze misschien meer kunnen genieten van het nu.

Geef een reactie

