Het NRC komt naar je toe deze winter

fotoVanmiddag liepen we tot mijn grote verdriet door Alkmaar. Nieuwe schoenen kopen voor de jongste; vanwege pijnlijke tenen niet uitstelbaar. Zo rond de feestdagen kun je Alkmaar beter mijden. De stad loopt dan vol chagrijnige mensen. De feestdagen komen er immers weer aan. En dan moeten ze weer cadeautjes kopen. In het kader van de komende kerst-vrede probeert men nu alvast dwars door je heen te lopen. We waren nog geen tien meter gevorderd of ik werd aangesproken door een meisje met een hand vol kranten. “Mag ik u een NRC aanbieden meneer ?” “Ja, graag”. Mijn hand ging al richting de omhooggehouden krant. Die verdween echter snel weer op de stapel. “Mag ik u dan eerst nog even iets vragen ?” — als ik het niet dacht… — “Ja hoor”. “Leest u wel eens het NRC ?” “Ja, zo nu en dan….” “Wij hebben nu namelijk een hele mooie aanbieding, als u nu bla bla bla bla, dan kunt u bla bla bla, enzovoorts”. — schiet toch op kind… — “Nou eigenlijk heb ik al twee kranten en drie is wel een beetje veel hé ?” Langzaam zakt haar mond open. Ze zoekt naar woorden… “Welke kranten dan ?!?” “De volkskrant en het Noord-Hollands dagblad”. Ze zoekt nog langer naar woorden…… “Ja, drie is eigenlijk te veel”, zegt ze, en geeft me zuchtend de krant. We lopen verder. Tien meter verder wordt ik aangesproken door een jongen. “Mag ik u de veronica-gids aanbieden meneer ?”

4 Responses to Het NRC komt naar je toe deze winter

  1. app says:

    In Wageningen staan iedere zaterdag voor de HEMA dezelfde twee jongedames de Trouw aan de man/vrouw te brengen. Ze hebben knap lol samen en met de mensen om hen heen. Maar of ze veel abonnementen verkopen..? Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Maar ze doen het leuk!

  2. toliveornot says:

    Is dit een verkapte advertentie voor De Volkskrant, het Noord Hollands Dagblad en/of Veronica.
    Je hebt gelijk dat de verkoopvorm niet deugd.
    Ongeacht het medium!
    Maar ……… soms laat jij je wel eens gaan.
    Gelijk heb je.
    Laat je gaan of laat anderen met je gaan.
    Hoewel je laten gaan met mensen die er gezamenlijk lol in hebben is ook niet verkeerd.
    Samen Lol is ook Samen Leven.

  3. Kim says:

    Je mag nog van geluk spreken dat ze je niet bij elk stadbezoekje een telegraaf in je gezicht duwen. Dit overkomt mij namelijk geregeld. Wanneer ik dan aan die mensen vraag waarom ik de telegraaf zou moeten lezen zeggen ze dat het een fantastische krant is. Als ik vervolgens begin over het gemiddelde iq van de telegraaflezer, het sensatienieuws en de schreeuwerige koppen is het enige argument om de krant alsnog aan te schaffen: JA MAAR WE ZIJN WEL DE GROOTSTE KRANT VAN NEDERLAND!
    Ach tyf toch op..
    Ze zouden de mensen die tijdschriften of kranten in je gezicht duwen van straat moeten halen. Evenals de mensen die je een lidmaatschap van een goed doel willen aansmeren.

Geef een reactie

