Dyslectisch orgasme

fotoGisteren liep ik achter ons winkelcentrum langs en tot mijn grote vreugde zat daar een ijsvogeltje in de bosjes boven het water. Zijn metallic blauwe ruggetje scheen me prachtig tegemoet. Nadat ik hem stilletjes een tijdje had bewonderd vloog hij er, karakteristiek op en neer golvend, vandoor. Levende wezens geven mij altijd een vrolijk gevoel. Zo’n ijsvogel maakt de dag goed. Een gevecht midden in de nacht om een doos chocolade-taart met een das maakt de hele vakantie goed. Levende wezens zijn ook het onderwerp van de biologie. Dat blijkt al direct in het eerste hoofdstuk: “Josephine, wil jij even beginnen met lezen op bladzijde 6 ?” “Ja, meneer !” “Biologie is de leer van het leven.” “In de biologie bestuderen we mensen dieren en planten.” “Mensen, dieren en planten zijn levende wezens.” “Een levend wezen noemen we een orgasme” “Nee Josephine, een orgasme is iets anders.” “Dat krijgen jullie pas in het tweede jaar.” Ondertussen ligt de rest van de klas dubbel….

11 Responses to Dyslectisch orgasme

  1. JB says:

    van vrolijke ijsvogel naar vrolijke klas.
    Leuk! :-))

  2. GJ Bogaerts says:

    Van mij krijgt dit een aanbeveling… hartstikke leuk!

  3. arie says:

    …de rest vande klas ligt dubbel…
    nou ja, laten we het zuiver houden… mooi!

  4. arie says:

    Ramirezi…ik kan me niet voorstellen dat de echte gjbog aanbevelingen geeft…
    (het zij je wel gegund!)

  5. Ramirezi says:

    Is dat zo bijzonder dan ? Ik ben zéér vereerd…

  6. Ramirezi says:

    Net even gekeken bij ’t gjb(l)og. Oeps het is de grote inspirator van dit alles. Moet wel een goeie vent zijn dus.

  7. app says:

    Terechte aanbevelingen! En eentje van dhr. Bogaerts… NIet verkeerd meneer!

  8. Carin says:

    Uhm…van wie heeft Josephine Nederlands??
    Groetjes Carin

  9. milan says:

    wat is dit

  10. astrid says:

    IK HAD DAT OOK 😐
    Toen ik moest voorlezen bij biologie had ik precíes tzelfde! ik schaamde me rot.
    Ik heb alleen geen dyslexie… misschien een hele lichte vorm, maar niet dat ik weet.

  11. Ramirezi says:

    @Astrid; gedeelde smart is halve smart.. 😀

Geef een reactie

