Ik heb de doos gevonden !

Eindelijk heb ik de doos met mijn QSL-kaartjes gevonden. De meeste ontving ik rond 1978. Voor zend- en luisteramateurs is het de sport om kaartjes uit zo veel mogelijk landen te krijgen. Of uit landen die zo ver mogelijk weg zijn. De kaartjes die ik laat zien zijn niet daarop geselecteerd. Deze vind ik gewoon mooi.

8 Responses to Ik heb de doos gevonden !

  1. De Zeurdoos says:

    c.q. 14, c.q. 14, is hier iemand staandebij mensuuuh. Dat is lang geleden: en was nog eens een leuke tijd………… zendamateurisme alswel de vrije etherband!
    De zeurdoos!

  2. JB says:

    ja, nicknames werden toen uitgevonden ook

  3. Ramirezi says:

    Ps: uiteindelijk heb ik ze gevonden onder de dozen met schaatsen (die heb je in dit land niet zo veel meer nodig)…

  4. arie says:

    Goh, da’s nou interesant, iets heel ‘aarts’, voor jou gewoon???

  5. carin says:

    Dankjewel….mijn nieuwsgierigheid is bevredigd…voor nu..

  6. TheoB says:

    Was inderdaad een leuke tijd.Ik zelf ben er al jaren mee gestopt.Groet van de vroegere PE1KGB. Ja echt waar ,toen ik mijn call kreeg kon ik het ook niet geloven. Kreeg altijd leuke reacties.

  7. anne elise arie says:

    aarts = aparts!

  8. kees smit says:

    QSL-kaartjes, weer wat nieuws, wat je al niet kan verzamelen. In de jaren ’80 werd je gestoord van de etherpiraten op je radio, ‘Lady Daalse Tunnel’ en consorten, en ons buurjochie was ook al druk in de weer met z’n sembakkie. Maar dat is natuurlijk heel wat anders dan de oprechte zendamateurs. Ik ken niemand die die edele hobby bedrijft of bedreven heeft.

Geef een reactie

