Mijn oude vriendin is terug

Afgelopen voorjaar hadden we een hele mooie meid bij ons in de tuin. Haar schoonheid zit vooral aan de buitenkant. Aan de binnenkant heeft ze nogal bloeddorstige neigingen. Maar dat kun je haar niet kwalijk nemen. Het is een aangeboren karaktertrekje. Zeker weten dat ze heel lief is voor haar jongen.

Wij hebben in onze tuin de nodige voedersilootjes hangen. Bedoeld voor het kleine grut, zoals de huismus. Maar zo’n lekkere vette huismus is óók een welkom hapje voor deze vrouwtjes sperwer. Dus eigenlijk voeren we die ook. Maar dan indirect.

Deze foto’s nam ik dus eerder. Maar gisteren zat ze op hetzelfde plekje. Met alleen een ander musje. Neem ik aan tenminste. Ik geloof niet dat het musje van dit voorjaar nog kon vliegen….

12 Responses to Mijn oude vriendin is terug

  1. JB says:

    zo zie je maar van ‘de vrouwtjes’ moet je het ook niet altijd hebben 🙂
    wat een mooi dier he!

  2. Voordaan says:

    Jagen en gejaagd worden!Prachtige foto reportage. Geweldig dat die sperwer je tuin heeft bezocht. Volgende keer een muisje hoor! Van die mussen zijn er steeds minder, door de mens(homo sapiens=het grootste roofdier…)

  3. francis says:

    wohwww is een ander soort voedertafeltje zeg..

  4. Ramirezi says:

    @Voordaan; Heb je de afgelopen week op de voorpagina van de VK de cijfers gezien over de mussen ? Die lopen inderdaad hard terug in aantal, maar ze staan nog steeds tweede in de ranglijst ! Bij mij in de tuin barst het er van, echt elke dag tientallen !

  5. Voordaan says:

    Bij ons ook! Gelukkig een buurt met weinig bestrating in de tuinen, en ook genoeg beplanting…Merels zijn er ook in overvloed, en roodborstjes zijn al even gewoon….

  6. HansR says:

    Da’s toch bijzonder vogeltjes voeren in de tuin.
    Mooi!

  7. zwollywood says:

    Wat een kanjermoment en dus ook kanjerfoto’s. Deze kans – deze natuur zo in je schoot geworpen – krijgt geen Nederlander hoor denk ik.
    We zouden ook een natuurrubriek moeten hebben.

  8. kees smit says:

    Bloedstollend mooi! Ik heb één keer een roofvogel in mijn stadstuintje gezien, een jonge buizerd schijnt het geweest te zijn.

  9. app says:

    Prachtig zeg! Je boft maar!!

  10. app says:

    Dat was ik net wel hoor. 🙂

  11. app says:

    Op de een of andere manier wordt mijn naam steeds zwart. Voor mijn vakantie geen lijst van gehad. 😦

  12. Voordaan says:

    Ja App, ik waarschuwde je nog… Houdt dat ene beginscherm in ere, als je dat wegklikt (met nieuwe bijdrage en de infoblokken etc.) dan ben je uitgelogd…Ook als je een half uur niks doet trouwens.. Ja, welcome back! ;-p))))))

Geef een reactie

