De nederlandse man is uitgeteld…

Nu was ik dus echt niet van plan om vanavond nog een blogje te maken.
Maarja…
Overmacht…

Mijn vrouw moest een stukje verderop nog iets in de bus gooien.
Het is lekker windstil weer, dus ik liep even met haar mee.
Mooi tijdstip ook, het is al wel donker, maar iedereen heeft zijn gordijnen nog open.

Is het toegestaan om ergens naar binnen te kijken als je langs loopt ?
Wij vinden van wel.
Zolang je maar niet met open mond blijft stilstaan.

Weet je wat ik zag ?
Mannen, heel veel mannen.
Niet lopend.
Niet staand.
Nee, allemaal op de bank.
Niet eens normaal zittend.
De meeste lágen. Moe.
Meestal te slapen. Uitgeteld.
Eéntje zelfs met een enorme opgezwollen en behaarde blote buik.
Hing schuin op de bank.
Zapte met zijn ene hand.
Krabbelde wat aan zijn navel met de andere.

Volgende keer gaan we wat later op pad.
Als de gordijnen al dicht zijn.

12 Responses to De nederlandse man is uitgeteld…

  1. BasIs says:

    Klinkt als een verstandig plan! Ben blij dat je toch nog de moeite hebt genomen om een logje je maken 😉
    Groet, Bas

  2. JB says:

    Ramirezi, wat een grappig naamgenootje heb jij 🙂
    Wat vreselijk trouwens, die mannen! (mijne loopt nu boven, tandenpoetsritueel met jongste uit te voeren…)

  3. Ramirezi says:

    @ JB; jij hebt ‘m gelukkig wel goed gedresseerd ! Of het is nog een jonkie dat niet zo snel moe is ?

  4. francis says:

    zou ik ook doen

  5. JB says:

    @ Ramirezi: sssssst, hij wil het zélf! (laat hem nou)

  6. Meneer Opinie says:

    Even iets heel anders: Op dat trilobietenplaatje staan een boven- en onderaanzicht afgebeeld van een beest dat verdraaid veel op de degenkrab lijkt, die nog lang niet is uitgestorven, of vergis ik me nou?

  7. anne elise says:

    @Ramirezi, gisteravond zag ik hetzelfde ongeveer op Nederland 3: De zender lag plat en ze hadden er twee schitterende acteurs neergezet die het Net 5 (ik bedoel niet de leefijd!) repertoire lusteloos zappend aan het bekijken waren. Ook een dame, dus het kan nog erger!

  8. Croisabel says:

    Hahaha, ik zie het helemaal voor me!! Fantastisch!
    Maar…
    Het is eigenlijk helemaal niet grappig dat altijd iedereen moe is en aan zijn navel krabt elke avond.
    Toch, een pluim voor deze log. Verdient eigenlijk een plaatsje in het rijtje ‘doorgeeflogs’, te zien bij JB.

  9. Ramirezi says:

    @ Meneer opinie; goed gezien, het is een plaat van Haeckel, kunstformen der natur. Er onder staat Aspidonia – schildtiere. De meeste afbeeldingen zijn trilobieten. Er zijn er twee in het midden die waarschijnlijk degenkrabben zijn (pas redelijk recent geëvolueerd en geen verwanten van de trilobieten). Verder lijkt de tweede van links, bovenin iets op Hallucigenia en zitten er onder en boven nog wat door mij vermoede andere representanten uit de Burgess Shale.

  10. wilma says:

    aggut.
    Heb jij eigenlijk geen slaap, ’s avonds na het eten?
    Trouwens: fraaie naamgenoot heb je. Of is de naam ramirezi ergens anders van afgeleid? groet, W.

  11. Ramirezi says:

    @ Wilma; ja hoor ik ben ook wel eens moe, maar ik lig nooit op de bank. Voor wat betreft Ramirezi; toen ik begon te bloggen waren we net ’t aquarium aan ’t opstarten met…. vandaar.

Geef een reactie

