Kinderslot

Afgelopen weekend kwam ik thuis van weg geweest.
Dan heb je toch altijd een bepaalde verwachting.
Zo van; ha, gezellig, we genieten er nog even van.
Die verwachting verdween snel toen ik het gezicht van mijn vrouw zag.
Zeven dagen onweer.

“Is er iets ?”
“Weer die kolere wasmachine; hij doet het wéér niet !”

Nu moet je weten dat wij een vrij nieuwe, hele dure wasmachine hebben.
Alleen gaat hij nogal eens kapot.
Tot op heden kwam dan de monteur en werd het gemaakt.
Nieuwe pomp, nieuwe computer, nieuwe zus, nieuwe zo.
Allemaal garantie. Niet slecht dus.
Maar ook garantie houdt een keertje op.

“Wat doet hij dan niet ?”
“Hetzelfde als toen die computer stuk was, hij staat te knipperen als een kerstboom !”
“Geen foutmelding ?”
“Alleen geknipper.”
“Tja, als hij zelf niet meer weet wat het is, dan zal het de computer wel zijn.”
“Ze moeten niet denken dat ik elke anderhalf jaar een nieuwe computer ga kopen.”
“En zeventig euro voorrijkosten ga betalen.”

“Ik hoef nooooooiiit geen dure wasmachine meer.”
“Die van Jacqueline doet het gewoon goed, daar zit tenminste geen computer in.”

Tja mannen. Jullie weten het wel. Het was al met al een érg gezellig weekend.
Maarja. Ik hoefde ook niet weer drie wéken met de was naar anderen te sjouwen.

Vanmiddag kwam ik thuis.

“Hallo schat !”
“Hoi, hoe is het afgelopen met de wasmachine …..?”
“Hij doet het weer.”
“Al dat geknipper als een kerstboom betekent dat hij op het kinderslot staat.”
“Dus opgelost.”

Lekker opgelost.
Mijn hele weekend naar de jeweetwel….

3 Responses to Kinderslot

  1. betulanordica says:

    Leuk zo’n kinderslot, maar blijkbaar niet foolproof. Stel nou dat de kat in de wasmachine springt om een tukkie te doen. Geeft die fantastische, computergestuurde wasachine dan ook een signaal, gaat ie dan ook knipperen?

  2. Carin says:

    hahahaha…geweldig..rotmachines met al die knopjes en lampjes…zo herkenbaar..

  3. Arno Doevenspek says:

    tekst oké afbeelding oké en een leuke inkijk in je leven
    goed log

Geef een reactie

