Spooklicht

Maandagavond ging ik tegen de avond mijn dochter ophalen bij wat klasgenootjes.
Op de terugweg zagen we achter de duinen een enorm flikkerend licht.
De wolken hadden een kleur alsof ze boven een kas in het Westland dreven.
Wat kon dat nu zijn ?
Misschien een groot vuur op het strand ?
Jagers met schijnwerpers ?
We wisten het niet.

De volgende ochtend vroeg, werd ik op de fiets aangesproken door leerlingen.
“Meneer, wat is dat licht daar achter de duinen ?”
Ze vonden het een beetje beangstigend.

Vandaag even wezen kijken.
Het bleek een affakkelend booreiland te zijn.
Over lichtvervuiling gesproken.
Er zijn al mosselen met zonnebril op gesignaleerd.
Zie de foto.

11 Responses to Spooklicht

  1. Carin says:

    Jee, ik zag dat licht zaterdagavond ook al…ik dacht dat er een boer iets aan het verbranden was…

  2. Theodora says:

    jeemig, zwemt daar een haai?!!

  3. betulanordica says:

    Tsja, na die fik bij je schoonmoeder had je toch wel een vermoeden moeten hebben.

  4. Ramirezi says:

    @Theodora; nee joh daar ligt een boeitje…

  5. Theodora says:

    tjonge, ik ben ook echt een stadswicht. Helemaal geen natuurbeelden gewend 🙂

  6. De Kale Doperwt says:

    Lachen weer, ik ben ooit naar Terchelling gezeild, toen hadden we het over staafmixers links of rechts, dus volgens mij is het gewoon een staafmixer. Heb trouwens peentjes gescheten op die zeilboot. 1e keer en dan met windkracht 6 naar de overkant, is niet aan te raden. Maar ja, we leven nog ;o)

  7. De Kale Doperwt says:

    Terschelling natuurlijk ! Excuse…

  8. Croisabel says:

    Jee, wat een zonnebril (of is het tegenwoordig zonnenbril, ik weet het niet meer)!
    Hou niet van luchtvervuiling. Lichtvervuiling is ook lelijk!

  9. zwollywood says:

    De foto is mooi. Zwemt daar helemaal rechts in beel een dolfijn?

  10. Ramirezi says:

    @Zwollywood, nee dat is de periscoop van een russische onderzeeër……

Geef een reactie

