Wat nou grote oren ?!?!?

Zit ik net lekker in m’n vleermuizenkassie.
Doe nog effies ’n dutje.
Tot ’t lekker donker is.
Gaat ineens het deurtje open.
Niet dat ik dat gelijk merkte.
Als ik slaap dan slaap ik goed.
Maar toen werd ik beetgepakt.
In een plastic boterhammenzakje gedaan.
Ze gaan me toch niet opeten dacht ik nog…
Ik ben geen broodbeleg !
Oh wegen !
Dit keer was ik 7 gram.
Zegt ineens één van die twee kerels; “Kijk hij wordt wakker”.
“Hij is z’n oren aan het oppompen”.
“Wat worden ze groot !”
Ja, gek hé.
Ik moet toch kunnen horen waar ik ga als ik ‘m zo peer.
Maar nu eerst even die Jan flink in z’n vingers bijten.
Hij zegt er aan gewend te zijn, maar lekker vindt hij ’t ook niet.
Hoppetee los ben ik.
Snel weer terug de kast in.
Tot de volgende maand.

6 Responses to Wat nou grote oren ?!?!?

  1. JB says:

    wat een lievig dingetje!! (dee het zeer?)

  2. francis says:

    wat een heerljk eigenwijs stuk vreten, dat beessie
    en met de tekst wordt het levendig thanks

  3. betulanordica says:

    Inderdaad, een grootoorvleermuis. Bijzonder dat hij een ring omheeft. Ringen gebeurt bijna niet meer, dus het zou wel eens een oud exemplaar kunnen zijn. Overigens zijn alle vleermuizen beschermd en mogen niet verstoord worden, zeker niet in de winterslaap. Het is overigens ook verboden om ze zonder vergunning (Flora- en Faunawet) te hanteren of te vervoeren.
    Knap dat een vleermuis van zo’n 7 gram met ca 2 gram vet al winterslapend de winter door kan komen.

  4. Ramirezi says:

    @betalanordica; Uiteraard heeft Jan zo’n vergunning ! Probleem waar hij wel vaak tegenaanloopt; vernieling van de vleermuiskasten.

  5. Voordaan says:

    Kijk, zo leer je nog eens wat. Van de reacties dus. Nederland vergunningenland! En mag ik nu weer slapen en dromen?

  6. Ramirezi says:

    @Voordaan; heb jij soms ook hele grote oppompbare oren ?

Geef een reactie

