Nailstudio kliederen maar

Eigenlijk heb ik niet zoveel met nagels.
Vroeger beet ik erop.
Dat duurde totdat ik naar een militaire keuring moest.
“Als je nagels bijt, dan word je afgekeurd”, zei iemand.
Er werd me inderdaad gevraagd om mijn nagels te laten zien.
Jammer dan, die waren tegen die tijd keurig geknipt.
Nooit meer nagels geknabbeld, daarna.

Als ik iemand zie met gelakte nagels, dan moet ik altijd aan mijn moeder denken.
Die heeft ook altijd gelakte nagels.
Als je maar lang genoeg je nagels lakt, dan moet je er wel mee doorgaan.
Want je nagels blijken er niet echt mooier van te worden, zo onder die lak.
Ik zat als kind altijd met verbazing te kijken naar de nagellak ceremonie.
Twee keer lakken en dan maar blazen – de vingers wijd gespreid.

Maar goed, eigenlijk zie je steeds minder gelakte nagels.
Past niet meer zo goed in de huidige tijd.
Het heeft geen sportief imago.
Je kunt er moeilijk mee aan het toetsenbord werken.
Hoeveel bloggers die dit lezen zouden nagellak op hebben ?

Op school hebben wij elk jaar een kerstmarkt.
Daar proberen de leerlingen geld in te zamelen voor een goed doel.
Meestal is daar wel een nagelstudio bij.
Normaliter hebben wij jongetjes geen nagellak op, maar voor het goede doel mag het.
Het is een kleine moeite en je hebt er een jaar plezier van.
Zolang blijven leerlingen het er over hebben.
“Hij is toch niet vanneuh……”
“Nee man, hij heeft drie kinderen !”

Ik laat altijd mijn twee duimen doen.
Je mag zelf kiezen welk patroontje je wilt.
Vorig jaar zei een collega; “He, je kunt aan jouw nagels zien dat je biologie geeft !”
Dat leek me wat overdreven, totdat ik mijn biologie-collega tegenkwam.
Die had inderdaad voor hetzelfde patroon gekozen !

Dit jaar wou ik niet stereotiep zijn.
Het werd rood met blauwe sterretjes.

5 Responses to Nailstudio kliederen maar

  1. JB says:

    duimen vol rood met blauwe sterretjes… het enige dat nog ontbreekt aan dit beeld is een hamer! 🙂

  2. francis says:

    Leuk de nagel studio
    goed idee van de kids. Dat groen en oranje en blauw van die vis op je infostukje dat vind ik ook wel wat. Groet Ik heb nooit nagellak op ik heb mijn haar niet eens goed zitten.

  3. Carin says:

    De kerstmarkt…zucht…zes cakejes gegeten, hele dag met een ,kerstmuts opgelopen, vier artikelen gekocht die ik absoluut niet nodig heb, twee bekertjes sinas gedronken, poffertjes gegeten, een broodje worst gegeten, tien paarse nagels met roze glitters, mijn toekomst laten voorspellen, 1 keer op de foto geweest met een collega…en dat alles voor het goede doel….zo blij dat het maar 1 keer per jaar is…moet weer twee weken op dieet..

  4. Ramirezi says:

    @Carin; niet zeuren anders zet ik voor straf die foto op mijn blog…..

  5. Croisabel says:

    Oei, wat krijg ik kriebels van die foto!
    Ik heb vriendinnetjes die vier lagen kunnen aanleggen in vijf minuten…respect!

Geef een reactie

