Kind te koop

Met kerstmis ‘schuift’ oma altijd wat geld richting kinders en kleinkinders.
Vanmiddag ben ik dat maar even gaan storten.
Het is en blijft hier een dorp, dus storten doe je bij de postbank in de Bruna.
Er zitten twee gezellige kleppen achter de toonbank.
De beide dames gaan unisex gekleed in een blauwe bruna-sweater.
De uitstraling is; wie doet me wat…..

Als je in de rij staat dan kun je alles prima volgen.
De beide dames zijn niet zo lekker.
En ze zijn zeer benieuwd wat er zou gebeuren indien ze zich allebei tegelijk ziek melden.
De mevrouw voor mij in de rij is aan de beurt.
Zij heeft een stapeltje papieren en geeft hieruit een formulier af.
“Nee hoor !”
“Dat doen wij hier niet, daar zijn we véél te hoog voor opgeleid !”
De mevrouw mompelt iets onduidelijks en druipt af, samen met haar formulieren.

Dan ben ik aan de beurt.
“Ik wou dit bedrag graag storten op eigen rekening.”
“Nou, snap jij dat nou, wéér eentje die geld komt storten”, zegt de ene.
“Ik snap er niks van, deze tijd van het jaar heb ik juist altijd extra geld nódig”, zegt haar buurvrouw.
“Nou ik heb net een kind verkocht”, zeg ik met een ernstig gezicht.
“Wat weinig, een kind is toch veel meer waard !”
“Ja, maar doordat ik nu een kind minder heb, bespaar ik ook op een hoop kosten.”

“Weet je, bij ons op het dorp was een echtpaar dat geen kinderen kon krijgen”, zegt de ene samenzweerderig.
“Toen ik net was bevallen, telde die man zo 20.000 gulden neer op tafel.”
“Maar ik heb het niet gedaan hoor.”
“Je weet natuurlijk niet alles van te voren”, zegt ze er een beetje spijtig kijkend achteraan.

Ze geeft mij het stortingsbewijs en ik ga nog even bij de boeken kijken.
“Nu zou ik het wel weten”, roept ze me nog na.
“Maarja, ik kan geen kinderen meer krijgen !”

Ik lach wat en duik achter een schap.

5 Responses to Kind te koop

  1. wilma says:

    Welke van de drie op de foto? En naar welk nummer van de top 2000 waren ze eigenlijk aan het luisteren toen deze foto gemaakt werd? Grappig verhaaltje. groet, W.

  2. Ramirezi says:

    @Wilma; volgens mij luisteren deze kids naar klassieke muziek. Daar schijnen ze intelligenter van te worden… Als je goed kijkt zie je dat ze al aan het dirigeren zijn !

  3. JB says:

    gezellig buurten bij Bruna 🙂

  4. Carin says:

    kun je mij dat adres van die meneer even geven? Ik heb nog een kind van een jaar of 12 in de aanbieding…ze kan afwassen..

  5. Ramirezi says:

    @Carin; afwassen levert 500 euro extra op….

Geef een reactie

