Liever een beugel-B.H.

Vanochtend stond ik samen met de kleinste voor de spiegel in de badkamer.
Tandjes poetsen.
“Ik heb tenminste wel witte tanden”, sprak hij tevreden.
Mijn antwoord liet iets te lang op zich wachten.
Dus hij vervolgde; “die van jou zijn geel”.
Dat valt best wel mee, maar hij vergelijkt mijn tanden met die stralend witte van mijn vrouw.
“Ik ben toch al getrouwd, dus dat maakt mij niks meer uit”, geef ik ‘m ’t nakijken.
“En ze staan ook nog scheef”, probeert hij toch nog te winnen.
“Nou en, ik lach toch nooit.”
“Wel hoor, gisteren nog bij de funiest home video’s.”
Okee, hij wint.

Lekker makkelijk zeuren over mijn mondje.
Ik heb ook nooit een beugeltje gehad.
De oudste twee gaan geregeld naar de “ortho”.
Zullen ze best een mooi bekkie met tandjes aan overhouden.
Alleen van de jongste is nog niet bekend of hij er ook aan moet geloven.
Toch is dat best belangrijk dezer dagen.
Er moet besloten worden welke zorgverzekering we gaan afsluiten.

Hebben jullie enig idee wat een beugeltje zoal aan kosten met zich meebrengt ?
Wij hebben ervaring met twee beugelbekkies.
Daarvan hebben we deze week eens de kosten opgeteld.
Wat gelijk opviel; voor een controle vroeg de ene orthodontist € 50,50.
De andere, die in dezelfde kamer zit, vroeg voor dezelfde controle € 35,50 !
Pas sinds begin 2005 zijn ze schijnbaar met elkaar gaan praten.
Een controle kost nu voor beide kids  € 46,50.

De oudste is nu bijna klaar.
Ga je binnenkort de voorwaarden bekijken van een nieuwe zorgverzekering ?
Hou rekening met ongeveer € 2500,- voor een stralende lach.

9 Responses to Liever een beugel-B.H.

  1. francis says:

    Ach en de wee, dezen tijd. WElk een keuzen er zoal gemaakt dient te worden. Wij konden nog met redelijk schuine tanden door het leven, tenzij te erg, dan kreeg je een beugel. Zeer meeslepend en goed geschreven. geeft plezier groet Fran

  2. JB says:

    ja bij mij zit de derde inmiddels onder de beugel, en geloof me: met 2500 ben je nog goedkoop klaar

  3. Voordaan says:

    Zelfs moeders en vaders zijn hier tegenwoordig aan de beugel, ook wordt er fanatiek gewit! Ik weiger, dat scheve ondergebit past bij mij (zeg ik, maar wat doe ik als mijn dochters hun eerste beugeltjes krijgen?)
    Wat een gedoe met die verzekeringen! Een soort Russiche roulette lijkt het wel.

  4. Theodora says:

    mijn dochter heeft een prachtig recht gebitje en mijn zoon is net klaar met zijn beugel. Ik heb de rekeningen meteen doorgestuurd naar de verzekering die ze allemaal betaald heeft. Het was veel, heel veel euries! Ik ben via mijn werk collectief verzekerd, ik had volgens mij niet eens een keus. Kreeg wel een nieuw polis opgestuurd met de vraag of ik uitbreiding wilde. Ik was al aanvullend verzekerd. Ik word ook een dagje ouder (bril, fysiotherapie, podotherapie, tandarts voor kronen en bruggen). Boven de 40 gaat het hard beste bloggers.

  5. Croisabel says:

    Duuuuurrr…. Tanden mogen ook scheef staan, dat kan speels zijn. En ze zijn niet geel, maar ivoorkleurig! ;D

  6. Ramirezi says:

    @Voordaan; wij zijn nu al twee weken druk zorgverzekeringen aan het vergelijken en de conclusie is; het is altijd appels met peren vergelijken.
    @Croisabel; ivoorkleurig dat is een bruikbare – volgende keer win ik !

  7. Isis Nedloni says:

    Misschien kun je het beste je tandarts bellen…die zijn beter op de hoogte van die verplichtte onoverzichtelijke marktwerkings veranderingen.Dat ik/we het allemaal laten gebeuren verbaasd me….maar nu even iets anders….mijn keuzelijst ontglipt mij regelmatig en probeer nu een alternatief op te zetten via mijn laatste bijdrage(expositie cafe Meijers 5 jan.) Zou jij ook zo vriendelijk willen zijn je rode handtekening op de reageerruimte te plaatsen….dan heb ik altijd een uitweg…bij voorbaat mijn dank en hopelijk heb je wat aan deze tip(van de tandarts)

  8. Isis Nedloni says:

    rood dus…

  9. Carin says:

    Nou een beugel-bh is ook niet alles…geeft een hoop oponthoud bij de douane op schiphol…zucht..steeds weer dat alarm dat afgaat..

Geef een reactie

