Kort lontje in de praktijk

Vanochtend even langs geweest bij Toos de verhuisdoos.
Zo langzamerhand begint er wat orde in de chaos te ontstaan.
Maar het valt nog niet mee om alles op te bergen.
“Heb je niet een beetje erg veel kattenspul, ma ?”
“Eigenlijk wel, maarja het was in de aanbieding.”
“Hoe lang kunnen die beesten hierop wel niet naar de wc ?”
“Nou, ik heb uitgerekend, een jaar of drie….”

“Dat is ook een leuk tafeltje”, zegt mijn vrouw.
“Oh, neem maar mee, dan heb ik weer wat meer ruimte !”

Weer thuis het tafeltje omgeruild met een ander tafeltje.
Het oude tafeltje is eigenlijk nog te leuk om bij het vuil te zetten.
Wij naar de kringloopwinkel.

Als ik binnenkom zie ik een grote knul staan, zeker een kop groter dan ik.
Hij heeft rood haar, een bolle kop en een gouden oorbel.
“Nou, nou, Adrie jij bent gróót geworden”, zeg ik tegen mijn oud-leerling.
“Ja hé ?”
Hij is het duidelijk met mij eens.
Adrie was altijd zeer aanwezig in de klas.
Als je iemands naam al direct vanaf de eerste les onthoudt dan is dat meestal niet echt een goed teken.
Adrie was zelfs al opgevallen tijdens de kennismakingsdagen.

“Werk je nu hier ?”
“Niet direct, ik heb eigenlijk een taakstraf.”
“Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen ?”
“Mwah, beetje ruzie gehad.”
Nu krijg je voor een beetje ruzie meestal niet direct een taakstraf dus ik vermoed iets anders.
“En degene waar je ruzie mee had misschien ook op zijn platte….. geslagen ?”
“Ja, ik heb hem ook nog even op z’n platte…. geslagen.”

“Wat had hij je aangedaan dan ?”
(Jullie merken het, Ramirezi is echt een nieuwsgierig baasje…)
“Oh, hij stond een beetje bijdehand tegen me te doen.”

Dat verduidelijkt alles.
Adrie was zelf altijd de bijdehandste in de klas, of tenminste, dat vond hij zelf.
Maar van een ander verdraagt hij dat dus slecht.
En ik ben bang dat hij er nog wel meer zal tegenkomen die bijdehandter zijn dan hij……

3 Responses to Kort lontje in de praktijk

  1. app says:

    Hopelijk loopt het dan niet meer uit de hand.

  2. Roestenburger says:

    De aardigste zijn tegelijk de ondeugendste? Kijk ook op mijn blog voor meer Fuerte!

  3. Croisabel says:

    Ik ben VOOR doorvragen, het levert interessante informatie op! Beetje jammer dat Adrie zo lichtgeraakt is.

Geef een reactie

