Hangen aan de hoogste galg


“Okee jongens en meiden, goed gewerkt.”
“Ruim je boeken maar vast op, tot de bel gaan we nog even galgje doen.”

“Het is een woord van vijf letters, je komt het wel in de keuken tegen.”

– – – – –

De letters en woorden vliegen in het rond, maar het galgje wordt ook langzaam opgericht.

– M – – –

“Meestal is het van boven wit, en aan de onderkant zit blauw.”
“De bovenkant is zacht, je kunt het een beetje indrukken.”

S M – – –

“Trouwens, heel soms kan het ook rood aan de bovenkant zijn.”
“De onderkant blijft dan evengoed blauw.”

S M – – –

“Nee, het is geen beestje.”
“Maar wel een organisme.”

S M – – –

“Meestal zie je ze in de buurt van de waterkraan.”
“Ze komen er zelfs wel eens uit.”

Drie seconden voordat de bel gaat weten ze het eindelijk.

13 Responses to Hangen aan de hoogste galg

  1. JB says:

    ik weet het! Nou ja… ik wist het niet, mijn zoon wist het! Maar ik zeg het nog even niet. Lalalalalala

  2. betulanordica says:

    Hé Ramirezi, wat is dat nou? Vanmiddag stond er een mooi blogje over visjes die zin kregen omdat jij aan de thermostaat had zitten draaien. Is VKblog gecrasht of heb je het verhaal ingetrokken? Kreeg je lentekriebels en wilde je advies? Prozac, drank, oesters, warmte, mooie kleuren, parfummetje? Tsja, hoe pak je dat aan? Drank, it promotes the desire, maar ja, de performance hè, dat valt nog wel eens tegen. Prozac lijkt me niks, dat dempt je emoties. Oesters, asperges? Helpt dat. Fabeltjes! Waar het om draait is een leuke partner, dat werkt 100 keer beter dan al die middeltjes. Hoewel, een mooi middeltje waar je je handen zo lekker omheen kunt leggen, hmmmmmmmm. Alle gekheid op een stokje, sfeer, onvoorspelbaarheid, lekker glaasje wijn (of whisky) met mate, kaarsje, beetje verwennen, badolie. Tanga’s zijn weer uit las ik, de French knicker, zo’n boxershort, maar dan voor vrouwen, met kant en zo, spannend. Zelf ook een beetje verzorgd, geen haren die uit je neus krioelen, luchtje. Nou ja. Onvoorspelbaar, probeer eens een ijsblokje, succes verzekerd. O ja, muziek, wat je maar fijn vindt, Bolero van Ravel schijnt goed te werken.
    Geen smurfen bij fit alles, heb je dat goed gesmurfd?

  3. De Poelboerderij says:

    Shit ! Je zal moeten hangen omdat je dit woord niet kent, neeee… dat kan je niemand aandoen 😉

  4. francis says:

    Oh ach en de wee. Ex roker hoofd werkt niet heb meelij, of moet is me schamen???
    Je had een stukje bij mijn log geschreven, R. en nu is tie weg zie ik
    Heb ik niet gedaan maar ja dat wou ik even laten weten. Groet Francis

  5. Annette says:

    Terzijde: vanmorgen las ik een recept van de Volkskeuken en mevrouw Witteman beval daar kaviaar aan, rode kaviaar. De steur sterft wel uit, schreef ze maar we moesten dit wel eten. Want januari was al zo moeilijk.
    Onbegrijpelijk.

  6. Ramirezi says:

    @betulanordica; gelukkig heb ik die leuke partner… Dat verhaaltje was helemaal uit het begin van mijn blog bestaan, denk in het archief van oktober. Door die werkzaamheden aan het blog was alles daarna tijdelijk gewist. Vond ik niet zo prettig. Gelukkig is alles weer terecht…
    @francis; no hard feelings !
    @Annette; da’s niet zo mooi, ik ben nog wel een fan van mevrouw Witteman ! Ga gelijk mijn lijstje met favorieten herzien.

  7. debby says:

    Eindelijk komen de pagina’s weer met een accepteerbare snelheid tevoorschijn. Eindelijk weer zin om een reactie te schrijven.
    Is het misschien een smelt? (Ammodytes Lanceolatus)
    Of eeuh…
    P.S. Geeft U les aan die schoone jongedame ?

  8. Ramirezi says:

    @Debby, fout, en mijn schoone jonge dames zijn een stukje jonger…

  9. Croisabel says:

    Ik wist het gelijk, maar, ze zijn toch van boven blauw en van onderen wit?

  10. Ramirezi says:

    @Croisabel; wit petje ?

  11. debby says:

    Nou eeuh…D

  12. Solvejg says:

    getfer, zit ik weer met zo’n naar liedje in mijn hoofd:)

Geef een reactie

