Zoek de verschillen…

Wat wordt er toch een hoop geouwehoerd over het onderwijs.
De eerste verandering ten goede moet immers nog altijd komen ?
Waarom zou je het onderwijs veranderen ?
Vroeger was alles immers beter.
Toch ?

Mij hoor je niet zeggen dat het nu allemaal koek en ei is.
Maar ga nu niet de hedendaagse kinderen vergelijken met die van 20 jaar terug !
Alles is veranderd, de jeugd nog het snelste !
Onderwijs van vroeger was prima voor kinderen van vroeger.
Kinderen van nu verdienen hedendaags onderwijs.

Ter illustratie van de veranderingen een oud lesboekje voor de eerste klassertjes uit 1956: Bruintje Beer in ’t verkeer. Geschreven door Anne de Vries en A.M. Koppejan.

10 Responses to Zoek de verschillen…

  1. JB says:

    nou… er staan niet echt gekke dingen in dat boekje vind ik 🙂

  2. Ramirezi says:

    @JB; ’t is niet gek, maar wel anders…

  3. francis says:

    nee heel normaal maar ja de manier waarop zal er niet meer ingaan

  4. mvrjf says:

    Persoonlijk vind ik niet dat je de inhoud van het onderwijs moet veranderen, maar de manier waarop moet aanpassen aan de jeugd van nu. Ik vind het echt schokkend om te zien wat een havist tegenwoordig kan als hij zijn diploma heeft gehaald. Was altijd een groot voorstander van vernieuwing en modernisering. Na 3 jaar lang HBOstudenten te hebben gezien denk ik er wel anders over.
    Mijn VMBO lezen gewoon weer boeken!

  5. Ramirezi says:

    @Juf; hedendaags onderwijs wil in mijn ogen ook helemaal niet zeggen minder onderwijs….

  6. Croisabel says:

    Haha, leuk om te zien! Het moraliserende toontje hoor je er gewoon bij, terwijl de boodschap inderdaad nog steeds past (je mag ook geen sneeuw gooien naar grote mensen).

  7. JB says:

    ‘Als iemand tegen je praat moet je diegene wel even aankijken.’
    ‘Niet naar de mensen gooien!’
    ‘En op de stoep, denk erom!’
    ‘Je moet wel luisteren, als ik wat zeg.’
    Nee… ook het toontje vind ik niet verouderd. Ik heb het en ga het weer zo uitspreken, weet ik zeker 🙂
    Alleen de plaatjes, daar staat nergens een mobieltje op! 😉

  8. Zwollywood says:

    Die boekjes waren fantastisch. Ook door de schitterende en lieflijke tekeningen en als er beertjes in meesp[eelden was het altijd meer dan knus en goed.
    ‘Doe altijd wat je moeder zegt’zo luidt de tekst op de onderste plaat. Nou of dát nu gedaan heb ?

  9. Wilma says:

    He, ik word echt oud geloof ik. Wij hebben nog les gehad uit die boekjes. Of had mijn lagere school misschien hele oude boekjes, wie weet?

  10. Ramirezi says:

    @Wilma; knap dat je je dat dan nog kunt herinneren !

Geef een reactie

