Geen zin en toch naakt dansen

Het is vrijdagmiddag.
Het aller, aller laatste lesuur.
Het klasje heeft een week hard gewerkt en is moe…
Rumoerig.
“Meneer, kunt u niet uitvallen ?”
“Ik val nooit uit.”
“Kunt u ons niet gewoon naar huis laten gaan ?”
“Nee, ik krijg dit uur gewoon betaald.”
“Maar als u ons laat gaan dan krijgt u ook betaald !”
“En het is vrijdag de dertiende meneer, dat brengt ongeluk !”

“Nou, dat doet me denken wat een leerling van mij vorig jaar is overkomen !”
“Het was een meisje, die liep ’s avonds in de schemering nog door het bos bij de donkere duinen.”
“Ook op vrijdag de dertiende….”
De klas is nu doodstil.

“Toen kwam ze een heksenkring tegen, weten jullie wat dat is ?”
“Ja, dat is zo’n rondje met paddestoelen…”
“Precies, en zonder na te denken stapte ze zo de kring met paddestoelen binnen.”
“En toen kon ze er niet meer uit !”

“Ja hoor meneer, tuurlijk !”
“Ik ben er ook wel eens ingeweest, en kon er gelijk weer uit.”
“Zo’n paddestoel schop je zo om !”
“Was dat ook op vrijdag de dertiende dan ?”
“Nee, niet echt….”

“Zie je wel, ze kon er niet meer uit omdat haar voeten heel zwaar geworden waren.”
“Ze zat vast en het werd steeds donkerder…”
“Tegen middernacht kwamen er allemaal heksen uit Wieringen.”
“Die gingen bij volle maan naakt om de heksenkring dansen, en zij moest meedoen.”
…….
“En toen meneer ?!?!?”
“We hebben haar gered door met alle leerlingen van mijn vorige mentorklas erheen te gaan.”
“We hielden elkaar vast in een lange sliert.”
“De voorste is met één voet in en met één voet buiten de heksenkring gaan staan.”
“Die heeft haar eruit weten te trekken.”

Geloof en ongeloof gaan door het lokaal.
“Maar stel je nu voor dat het níet waar is van die heksenkring…”
“Hoe weten paddestoelen dan eigenlijk dat ze samen een kring moeten maken ?”
Tja, dat is nog niet zo’n makkelijke vraag.
Daar wordt behoorlijk hard over nagedacht.

En zo zijn ze, zonder er erg in te hebben, toch nog begonnen met een lesje over schimmels.

Na de bel komen er nog twee ‘mannen’ bij me langs.
“Dat verhaal hé, meneer…., dat was toch verzonnen ?”

“Wat denken jullie zelf mannen ?”

27 Responses to Geen zin en toch naakt dansen

  1. JB says:

    ik wil terug naar school! Maar dan wel bij jou in de klas :-))

  2. Flipper says:

    Flipper praat nooit over naakt, sex, geweld, racisme e.d. Vindt deze dolfijn niet zo gepast in deze woelige wereld ! Zo zouden er meer moeten denken…, maar tsja, zó highskilled is nu eenmaal niet iedereen !

  3. debby says:

    Ik vond het een leuk stuk, net als die sm… van vorige keer. Je lijkt me een leuke leraar; zoeentje die je over een tiental jaar je nog herinnerd. Mag ik naast JB voorin??

  4. Alice says:

    Een leuke manier van lesgeven.
    en grappig verwoord.

  5. app says:

    Ik zou graag je collega zijn!

  6. Krokodil says:

    Je doet me denken aan de leukste leraar die ik ooit had! Alleen gaf hij geschiedenis.

  7. De Kale Doperwt says:

    Flapper is vast en zeker van de SGP. Oei, oei ! Een borst help ! help ! Wat moet ik daar mee. Aargh een blote mevrouw !!! Wat een ontiegelijk domme reaktie op dit ontzettend leuke logje. Blijf lekker denken wat je wilt Rami, ook ik kom in je klas zitten voor een bijles ;o)

  8. De Kale Doperwt says:

    Hey, ik was het echt he ?

  9. De Kale Doperwt says:

    orange is out of order somehow ?

  10. blogwatcher says:

    lesgeven, hier een apart vak en een vak apart!

  11. Zwollywood says:

    @ Aanbeveling: zijn er nog vacatures op jou school?

  12. Croisabel says:

    Dat waren altijd de allerleukste lessen! Lekker naar de verhalen luisteren van de leraar (en waarschijnlijk inderdaad stiekem dingen leren).
    Mmmmmm, klinkt echt alsof het weer leuk zou zijn om terug te gaan.

  13. Theodora says:

    ik zit naast JB en debby vooraan in de klas. En ik had een bloedhekel aan school, maar nu zal ik opletten en braaf zijn.

  14. francis says:

    En dat op het laatste uur. Sterk staaltje
    Jij bent niet zo’n verbitterde leraar.Daar wordt een mens heel gelukkig van.

  15. mvrjf says:

    Goeie grap meneer!

  16. Blauw Oog says:

    Verzonnen? Ik doe dat elke maand!

  17. Ramirezi says:

    @Flipper; in de biologieles is bloot blootgewoon.
    @Allemaal; dat zal een lekker klasje worden… ook rumoerig, maar erg gezellig schat ik in…

  18. Carin says:

    @ App. Ik heb dat geluk!

  19. Croisabel says:

    Gosjiemikkie, dan krijg je straks die discussie weer of bloot kan etc etc.
    Flipper is by the way altijd bloot.

  20. app says:

    @Carin
    Ik ben best wel een beetje jaloers! Je boft volgens mij, al zal hij ook wel eens zijn mindere buien hebben. 🙂
    @Croisabel
    Bloot kan toch? Zo lang het netjes is? Dan kan het zelfs hier volgens mij.

  21. anoniem says:

    @app, bloot is toch altjd netjes. Maar de aankleding deugt vaak niet.
    @Ramirezi: Volgende keer ga je toch wel met dat groepje die heksenkring naspelen…

  22. arie says:

    an. = arie

  23. Voordaan says:

    @Arie: hoe flik je dat toch telkens weer! Is wel grappig: Anoniem is altijd Arie (als ie oranje is!()
    @ Rami: geweldig vind ik de zin: "Meneer, kunt u niet uitvallen ?" "Ik val nooit uit." Dat is nog eens een houvast. En een levensinstelling! Je bent er gewoon. Geen gezeur. Petje af.

  24. Ramirezi says:

    @arie; ik stuur ze wel naar blauw oog, die doet het iedere maand.
    @iedereen; natuurlijk zijn niet alle lessen even leuk, ook die van mij niet. Maar ik doe mijn best om er iets van te maken met elke klas. Je moet de mooie dingen in het onderwijs ook willen of kunnen zien. Sommigen lukt dat op de één of andere manier niet meer. Mij kost het echt geen enkele moeite…

  25. Sanne Lodder says:

    Leuk stuk! Een van de beste manieren om les te geven als je t mij vraagt.
    Hmm ik zie dat we al een tijdje bezig waren hier. Ik heb altijd de neiging om te laat te komen 😛

  26. Croisabel says:

    @app, ja het kan juist wel en ZEKER in de bio-les, maar Flippie zat gewoon een beetje te zeuren.

  27. app says:

    @Croisabel
    Dat begreep ik wel; ik plaagde een beetje. 🙂

Geef een reactie

