Irritant rot kind

Het klasje is ijverig bezig met een poster over hun favoriete dier.
Er wordt geknipt, geplakt en gekleurd dat het een lieve lust is.

Marjolein komt langzaam van achterin de klas naar me toe gezigzagd.
“Meneer, mag ik kleurpotloden ?”
“Tuurlijk Marjolein, die staan dáár klaar.”
“Nee, die zijn niet goed, ik wil kleurtjes uit die la.”
Ze wijst naar mijn ladekast.

“Wat is er dan mis met de kleurtjes die ik klaar heb gezet ?”
“Die zijn niet goed.”
“Op de tafel staan echte Bruynzeel’s in een mooi blikje, in mijn la zitten kleurtjes van de Action in een kartonnetje !”
“Toch wil ik die.”

“Dus jij wilt dat ik weer extra werk heb om jou goedkope rotkleurtjes van 69 eurocent te geven ?”
“Ja.”
“Weet je dat ik jou een verschrikkelijk irritant, dwingelanderig, doorzeurderig, dwangmatig, rot kind vind ?”
“Zo ben ik nu eenmaal, meneer…”

We kijken elkaar glimschaterend aan.
Ik door mijn brillie.
Zij vanachter haar neuspiercing.

“IK WIL KLEURTJES !”
“Waarom kunnen meisjes en vrouwen nou nooit een keertje een zin uitspreken zonder met ‘ik wil’ te beginnen !”
“Zo zijn we nu eenmaal, meneer…..”

Ze slentert weer terug naar haar plaats, natuurlijk mét de gevraagde kleurtjes.

14 Responses to Irritant rot kind

  1. Francis says:

    Ja hoor en mannen geven gewoon toe
    Ik wist het wel Rami
    je valt gewoon voor ons dames.
    En wij hebben een goed geheugen, naar het schijnt
    groet Fran

  2. Solvejg says:

    Heel goed juist: je moet de vrouwen de kost geven die niet weten wat ze willen!! Die geleefd worden door man en kinderen, pffff. Maar, wel weer een leuk stukkie, mooi woord ook: ‘glimschaterend’!!

  3. Voordaan says:

    Wass wil dass weib? nou, gewoon, goedkope kleurtjes van 69 cent. Dat wil ze! Heel belangrijk. Weten wat je wil!

  4. Wessel says:

    Favoriete dier: de zakpijp (een fraai chordadiertje).

  5. De Kale Doperwt says:

    Ik hoor Emma ook steeds meer met "ik wil" beginnen, ik heb je logje weer met een grote glimlach zitten lezen 🙂

  6. carin says:

    Je kan niet jong genoeg beginnen met duidelijk maken wat je wil!!

  7. PW says:

    En zo krijgen de dames het toch weer voor elkaar.

  8. Ramirezi says:

    Okee dames, jullie hebben gelijk…. zucht…

  9. DJ says:

    Het zal geen toeval zijn, dat mijn kleine graag Rammstein luistert. Met name het schone nummer ‘Ich will’ 🙂

  10. Qabouter says:

    Tja, dat is toch ook mijn ervaring met vrouwen Ramirezi. Die weten precies wat ze willen en hoe dan ook zorgen ze dat ze het krijgen. En ik… geef net als jij maar al te graag toe.

  11. Croisabel says:

    Je hebt gewoon toegegeven…… Maar met zo’n lach mag dat wel!

  12. anoniem says:

    "Weet je dat ik jou een verschrikkelijk irritant, dwingelanderig, doorzeurderig, dwangmatig, rot kind vind ?" wat een walgelijk antwoord, zo zit het onderwijs dus tegenwoordig in elkaar, bah, vies links.

  13. Ramirezi says:

    @anoniem; misschien moet je het verhaaltje nog eens lezen, want ik geloof dat je het niet helemaal gesnapt hebt ?

  14. anoniem says:

    ik snap het verhaal ook niet…

Geef een reactie

