De onlosmakelijke band tussen twee broers

Bij mijn geboorte zat ik vast aan mijn broer.
Vanaf mijn navel tot aan het borstbeen.
Mijn moeder wilde ons niet laten scheiden.
Ze was bang dat wij dat niet zouden overleven.

Het weefsel tussen ons hebben we voortdurend opgerekt.
Uiteindelijk konden we naast elkaar staan.
We werden beroemd en reisden de wereld af.
Overal werden we met verwondering bekeken.
In tien jaar tijd verdienden we veel geld.
Maar we raakten het zat altijd aangegaapt te worden.
Van het verdiende geld kochten we een huis in een landelijk dorpje.
Ons besluit stond vast; voortaan zouden we boeren zijn.

We werden samen verliefd op twee zusters; Sallie en Adelaide.
Dat liep ondanks protesten van de omgeving uit op een huwelijk voor vier !
De timmerman maakte voor ons een vier persoons bed.
Negen maanden later kreeg Sallie haar eerste kind.
Zes dagen later volgde mijn vrouw Adelaide.
We kregen heel wat kinderen; met z’n vieren maar liefst 21.
Over de daad hadden we goede afspraken gemaakt.
Als mijn broer het deed met zijn vrouw, dan bracht ik mezelf in een trance.
Zogenaamd was ik er even niet…..
Omgekeerd deed hij hetzelfde.

Al die kinderen in één huis gaf veel onrust.
Sallie en Adelaide hadden steeds vaker ruzie.
Mijn broer en ik zaten daar dan tussen.
En als ik helemaal eerlijk ben, dan speelde er nog iets.
Tussen mij en Adelaide ging het steeds minder.
Ik was verliefd geworden op Sallie.
We hebben het gedaan terwijl mijn broer sliep.

Onze karakters pasten eigenlijk niet bij elkaar.
Ik ben zo ijdel om mezelf intelligent te vinden.
Hij was eigenlijk vooral koppig.
Mijn broer begon in de loop der jaren steeds meer te drinken.
Zijn gokken irriteerde me ook mateloos.
Hij heeft zelfs wel eens met een mes voor me gestaan.
Maar hij wist dat hij eigenlijk zichzelf dood zou steken.

We besloten dat onze vrouwen ieder een eigen huis kregen.
Daar waren ze samen met hun kinderen.
Wij brachten steeds om de beurt drie dagen door bij één van hen.

Het einde was vreselijk.
Onrustig werd ik wakker naast mijn broer.
Ik voelde dat er iets niet klopte.
Toen ik hem aanraakte was hij koud.
Dood.
Er ging van alles door me heen.
Het kon maar één ding betekenen; ik zou snel volgen.
Uiteindelijk heb ik nog tweeënhalf uur geleefd.

Volgens de dokter was ik overleden aan de gevolgen van stress.

Eng.

8 Responses to De onlosmakelijke band tussen twee broers

  1. christinA says:

    Wat is veranderd?
    Oja, de grapjas moet z’n biologie herhalen.

  2. marlis says:

    brrrrrrhttp://marlis.web-log.nl durft niet meer alleen in het donker naar de camping na dit allemaal! 😉

  3. Theodora says:

    mijn hemel, ik ga gauw een ander logje lezen anders krijg ik hier een nare droom van!

  4. LENY says:

    Levend geschreven, alleen het einde zat er natuurlijk aan te komen.
    Groetjes van leny

  5. Ramirezi says:

    Mijn verhaaltje staat er twee keer op. Ik dacht dat het de eerste keer mislukt was. Die heb ik er afgehaald en de reacties daar staan nu hieronder….
    Alice 04 februari 2006 20:03
    Enig sinds bizar verhaal,…….
    en ik begrijp nog waar gebeurt ook.
    christinA 04 februari 2006 20:07
    Eng, ja kvond ze eng.
    Wilma 04 februari 2006 20:13
    Heb je nog veel verdriet gehad van je dood, of was je snel weer opgeknapt?
    Een leuk, bizar verhaal!
    betulanordica 04 februari 2006 20:56
    Prachtig verhaal. Beetje eng. Spannend eind. Alleen….. ik vind het heel vervelend, maar het kán niet! Siamese tweelingen zijn onvruchtbaar! Flauw hè:)
    Croisabel 05 februari 2006 12:05
    De link deed het niet, maar ik neem aan dat het over de eerste Siamese tweeling gaat? Die hadden, naar ik heb gehoord, zulke huwelijken en veel kinderen. Over hun eind heb ik nooit gehoord. Dat lijkt me inderdaad heel eng!
    Ramirezi:
    Trouwens het verhaaltje gaat inderdaad over de eerste siamese tweeling – niet om te lachen – meer ter verwondering – maar wel waar gebeurd !

  6. betulanordica says:

    Het kan verkeren. Stephen Jay Gould schreef een aardig artikel over Siamese tweelingen. In een ander artikel schreef hij nog een wetenswaardigheidje over een siamese tweeling. Ik heb die twee door elkaar gehaald. Shame on me. Siamezen zijn wèl vruchtbaar. Er schijnen ook vrouwelijke siamezen te zijn die kinderen gebaard hebben. Aandoenlijk hoor, één man die met een siamese tweeling is getrouwd. Om mijn stommiteit een beetje goed te maken zal ik aan ddit onderwerp ook een bijdrage wijden. Om het netjes af te ronden zeg maar.

  7. Ramirezi says:

    @Betulanordica; al met al een vruchtbare discussie…. 🙂

  8. Voordaan says:

    Nog iemand met een fascinatie voor siamezen. Hoe kan het toch dat ik altijd net op tijd inschakel voor documentaires over hen? Jij kent vast ook de twee zussen uit Amerika, waarvan de ene country&western zingt, terwijl de ander dan even haar ogen dicht doet. Destiny, lot, voor altijd aan elkaar verbonden…

Geef een reactie

