Sociale impact bloggen

Eigenlijk heb ik gewoon een hekel aan verjaardagen.
Vooral als het die van mezelf is.
Maar goed, als ik er eenmaal ben dan valt het best mee.
Meestal is het eigenlijk wel gezellig.

De afgelopen week had ik maar liefst twee verjaardagen.
Die kun je mooi gebruiken om weer even helemaal bij te praten.
Eerst naar de verjaardag van mijn schoonzus.
“Van de week ben ik nog naar de pizzeria geweest !”, begon ik goedgemutst.
“Ja, met je klas hé ?”
“Heb ik al gelezen”, antwoord mijn broer.
“Oh…….”

Vlak erna naar mijn nichtje.
Eigenlijk durf ik niets meer te zeggen over dingen waarover ik al geblogd heb.
“We hadden van de week nog een muis in de tuin”, vertelt mijn vrouw ineens enthousiast.
“Ja, mooie foto hoor”, zegt mijn zwager.
“Heb ik al gezien op het internet.”
“Dus ik hoef ook niets over de pizzeria te vertellen ?”, vraag ik voor de zekerheid.
“Nee hoor, weet ik al.”
“Ik kijk op kantoor in de middagpauze altijd even naar je blog.”

Ja hoor Douwe, in de middagpauze.
Ik heb zelf ook ooit op kantoor gezeten.

Dat is eigenlijk de hele dag door middagpauze.

19 Responses to Sociale impact bloggen

  1. Guus says:

    Jij staat nog steeds in de ‘De redactie beveelt aan’-lijst? Tja..!

  2. Zwollywood says:

    Hé Rami, die laatste regel neem je natuurlijk subiet terug hé, neem ik aan.

  3. christinA says:

    ="Oh……."=
    Ach, er blijven genoeg dingen over om over te praten, hahaha. Familie he.

  4. Ramirezi says:

    @Guus; tja die zitten natuurlijk ook op kantoor. Als je bij de internetredactie werkt mag je de hele dag bloggen en je wordt er nog voor betaald ook !

  5. marlis says:

    hahaha ojee… laat Douwe dat maar niet lezen! (hij meent het niet zo hoor, Douwe! Of eh… denk jij van wel? Vertel eens :-)http://marlis.web-log.nl op de camping

  6. Ramirezi says:

    @Zwolly; jij niet natuurlijk.
    Mensen !
    Zwolly werkt zich een slag in de rondte op kantoor !

  7. jacob hesseling says:

    weet je wel wat een vooroordeel is, of zoekt een onderwijzer dat tegenwoordig via google op ! 🙂

  8. Francis says:

    voordeel van bloggen met naam
    en nou ja
    op kantoor
    jee
    liever voor the kids
    toch??

  9. Zwollywood says:

    @ Rami, jij donders stout ventje uit de klas.

  10. Zwollywood says:

    @)Jacob: een vooroordeel is een oordeel die je van tevoren niet bedacht had, dus voor oordeel.

  11. Theodora says:

    oh jee, big family is watching you

  12. wijffie says:

    ik heb zelf, dat ik eigenlijk ook niet zo goed KAN vertellen.
    dat wil zeggen, schrijven kan ik beter.
    dus ik vind het wel best zo.
    kijk maar op mijn weblog, zeg ik dan.

  13. jacob hesseling says:

    Deze is ook wel erg ,sinds ik thuis werk, drink ik ook geen koffie meer !

  14. De Kale Doperwt says:

    LOL ! Ik wordt ook steeds meer prive met eigen schrijfsels geconfronteerd, je vergeet wel eens dat er mensen meelezen 🙂

  15. Croisabel says:

    Echt waar?? Ik heb het ook wel eens met mensen, erg verrassend…..surrealistisch om dan je verhalen in concrete vorm terug te horen!

  16. arie says:

    …goeje reden om een schrijfpauze in te lassen: ik heb bv. binnenkort veel bruiloften en partijen. Dank voor de (onbedoelde) tip.

  17. machiruda says:

    Hehe, dat klinkt bekend ja, daarom vind ik het ook niet erg dat niet al teveel real life vrienden mijn blog lezen! Anders komen de twee werelden een beetje te dicht bij elkaar, ofzo. 😉

  18. BasIs says:

    Erg grappig!

  19. Qabouter says:

    Je moet je familie ook niet vertellen dat je blogt. En al helemaal niet bloggen onder eigen naam.
    Nou maak ik er geen geheim van in mijn kringen dat ik hier schrijf, maar ik loop er nou ook niet mee te koop. Mensen die mij kennen zullen mij wel herkennen aan mijn pseudoniem.

Geef een reactie

