Leerling plagen

Eigenlijk is het best wel vreemd. Op de school waar ik les geef zitten ook mijn twee oudste kinderen.
Nu heb ik het wel zo geregeld dat ik ze zelf geen les geef, maar toch geeft het vreemde situaties.
Zo werd er een paar weken geleden wild gediscussieerd tussen een aantal jongetjes die vlak voor mijn lessenaar zaten. Over wie er in het weekend naast mijn dochter in de bioscoop mocht zitten.
Ik bemoei me er zo min mogelijk mee, maar hoor natuurlijk wel alles….

Eén van die knullen was Nick, een goeie leerling, aardige vent die mij graag mag plagen.
Niet zo gek lang daarna stond hij ineens bij me in de huiskamer.
Hij kwam zo maar even langs bij mijn dochter. Een beetje onwennig, dat wel.
Ze gingen snel naar boven, naar het kraaiennest van dochter lief.

Toen ik vanmiddag terug reed op de fiets, moest ik stoppen voor rood.
Naast me stopte een auto. Het raampje ging naar beneden.
“Dag meneer !”
“Zo Nick, nu al uit ?”
“Ja hoor, ik ga lekker badmintonnen met mijn vader.”
“Oh, die heb je ook nog bij je ?”

Ik boog naar voren om de auto in te kunnen kijken en wisselde even een blik van verstandhouding uit.
“Nou, dan moet ik u nog even bedanken voor de mooie bos bloemen”, riep ik de auto in.
Niet dat Nick destijds bloemen mee had gebracht, maar zelf mag ik ook graag plagen.
“Bos bloemen ?”, vroeg Nick’s pa quasi verbaasd.
“Ja, Nick was twee weken terug nog even langs bij mijn dochter……”

Het antwoord kon ik niet verstaan, want de auto trok op.
Het stoplicht was op groen gesprongen.
En Nick op rood.

16 Responses to Leerling plagen

  1. Zwollywood says:

    Dat is plagen, of had dat jochie echt bloemen voor je dochter mee?

  2. Jos Goedmakers says:

    Ja het is plagen. Dat staat ook in de titel.

  3. Croisabel says:

    Oohooooohhh!! Dat is het ergste waar je mee geplaagd kunt worden in de puberteit…de liefde!

  4. marlis says:

    lekker plagen! Das veel leuker dan pesten :-)http://marlis.web-log.nl zit nog op de camping

  5. PW says:

    Ettertje 😉 maar wel leuk..!

  6. Annette says:

    Wat klinkt dit lief in zo een weerbarstige wereld.
    :>) Annet

  7. app says:

    Prachtige reactie van jullie beide!
    Mijn drieluik ‘Het verhaal van Wilde Bertram’ al gezien meester?

  8. De Kale Doperwt says:

    LOL !!! Heeee, op deze manier kan ik mij geestelijk voorbereiden 🙂 Je moet het ze niet te gemakkelijk maken 😉 Leuk !

  9. wilma says:

    Pas maar op als hij weer groen wordt. Van nijd…

  10. tatra says:

    Arme NICK, zal wel de eerste tijd niet langs durven komen. Zal in het vervolg het autoraampje wel dicht houden………Groetjes opa Gerritje…..

  11. mvrjf says:

    Heerlijke tijden op school. Dinsdag Valentijnsfeest……

  12. Jos Goedmakers says:

    Ik probeer even aan een verzoek van Marlis te voldoen. Een foto uit mijn ‘Marlis-kamertje’…http://static.flickr.com/31/97676457_4d08478ec7.jpg

  13. sjoukje says:

    Leuk, leuk echt heel erg leuk.

  14. Jos Goedmakers says:

  15. Jos Goedmakers says:

    Tot zover even Marlis……..

  16. Richtsje says:

    Arme Nick… Plagen mag, buiten schooltijd, toch??!

Geef een reactie

