Kit Kat

Jaren terug heb ik een tijdje in Saudi Arabië gewoond.
Daar is het pas echt warm.
Overal in de steden heb je dan ook tentjes waar je een frisdrankje kunt halen.
En om het af te maken neem je er dan natuurlijk ook wat lekkers bij.
Nu is dat voor mij altijd drop of chocolade.
Maar drop kennen ze daar niet.

Ik was destijds helemaal weg van Kit-Katjes.
Je weet wel, van “have a break, have a….”
In verband met de hitte werden die altijd in de koelkast bewaard.
Sommigen zeggen dat je dan minder chocolade proeft.
Maar ijskoude chocolade is juist lekkerder in die hitte.
Het kraakt ook zo lekker als je er een stukje afbijt.
Trouwens, als je de chocolade daar niet in de koelkast bewaard dan hou je alleen maar een vloeibare bruine flubber over.

Op een dag was ik weer toe aan mijn shot van Coca Cola met Kit Kat.
Dat kleurt ook zo mooi bij elkaar.
En bij je verhitte rode hoofd.
Ik peuzel eerst lekker de Kit Kat op.
Bij de tweede hap zie ik net voor mijn neus iets bewegen.
Er kruipt een paar centimeter voor mijn lippen een mooie witte made de Kit Kat uit.

Dit was de laatste Kit Kat die ik ooit heb gegeten, besloot ik direct.
Maar goed, het was een leuk verhaal in de biologieles van vorige week.
Bij ordening ging het over wormen en insekten.
De klas griezelt gezellig mee.

Vandaag kwamen er een paar leerlingen bij me langs.
Ze hadden een kadootje voor me meegebracht.
Twee dikke Kit Katten.

Die heb ik onder het tikken van dit stukje met smaak naar binnen gewerkt.

18 Responses to Kit Kat

  1. marlis says:

    Kijk! Lees ik het eerste deel van je verhaal… tot en met de bruine flubber zonder ijskast!
    Op dat moment sta ik op, loop naar de kast waar de chococbuiscuits liggen die oma gisteren voor de kinderen meebracht…
    Kom ik terug, neem juist een grote hap! Begin jij over MADEN EN WORMEN.
    Als kind heb ik een keer een grote dikke Duitse chocoladereep in een kerstpostpakketje gekregen, van mijn onbekende Duitse oma. (nooit leren kennen)
    Nou, das lekker dan :-))

  2. marlis says:

    vergeet ik nog: die grote dikke witte worm die uit die dikke Duitse reep kwam natuurlijk!

  3. Jos Goedmakers says:

    Wanneer gaan jullie trouwen?

  4. Zilvertje says:

    Ik zie het helemaal voor me! Fijn dat je ze weer lust!

  5. Voordaan says:

    Wie gaat trouwen Jos? Ik hou niet van chocola. Wel 1 keer per jaar van een kit kat (maar dat is natuurlijk ook geen chocola ;)))

  6. Ramirezi says:

    @Jos; ik ben al getrouwd. Met Marlis heb ik een BLAT relatie. Inderdaad; iets met bloggen er in… 🙂

  7. marlis says:

    happy Blat forever :-))

  8. kees smit says:

    Jammer dat er in Arabië geen viswater is

  9. zwollywood says:

    Nee, veel te veel gesnoep tijdens het bloggen.
    Ik neem alleen een hompje kaas met kruiden.

  10. wijffie says:

    getverrrrrrr….
    en ook hmmmmmmmmmmmmm!

  11. Carin says:

    Wow!! Chocolaaaaa

  12. Croisabel says:

    Stap over je angsten heen! Geweldig, Rami!!!
    En volgens mij heb jij met Marlis geen BLAT, maar een BLAAT!! Hihihi…

  13. Isis Nedloni says:

    Een blatende chocolade relatie….tot het maadje was het een smeuig verhaal, wereldreiziger!

  14. Isis Nedloni says:

    C H O C O L A D E …mmmmmmmmmm

  15. betulanordica says:

    Komy me bekend voor. Ooit kreeg ik een doosje met chocoladeballen. Onderweg, terug op de fiets lekker een paar opgepeuzeld. Thuis wilde ik nog een pakken. Héé, wat zien ik, gaatjes in de ballen. Uit de gaatjes kruipen beestjes. Getsie, alles weggegooid.
    Trouwens Kit-Kat gebruik ik nog wel eens in de collegezaal, als beloning. Werkt geheid, maar je moet het niet te vaak doen. Ik mag wel uitkijken voor Kit-Kat met maden. Kan me m’n carrière kosten.
    [Carrière, wat voor carrière, nooit van gehoord :-)]

  16. Annette says:

    Was ook mijn eerste chocoladeliefde!

  17. De Kale Doperwt says:

    Ja, ja, ja, bijna iedereen heeft wel eens zoiets gehad denk ik. In de roggebrood, was een verrassing toen het "deksel"plakje werd opgelicht. Blagh !

  18. BasIs says:

    Onsmakelijk, maar leuk verhaal weer. Wat heb je toch een leuke leerlingen! (Of maakt een leuke meester leuke leerlingen?!)
    Groet, Bas
    PS: Heb ooit een lichtelijk moraliserend logje besteed aan http://www.volkskrant.com/weblog/pub/blogs/entry.php?id=4884, had echter een geheel andere strekking dan bovenstaande verhaal…

Geef een reactie

