Waren alle jagers maar als Dick Cheney

Net goed, dat Dick Cheney een collega jager voor zijn donder heeft geschoten.
Moet je maar niet gaan jagen.
Weet je gelijk hoe zo’n kwarteltje zich voelt, zodra zij wordt volgepompt met lood.

Nu ben ik niet zo van de protesterende.
En ook niet van de aktievoerende.

Maar tegen de vossenjacht heb ik twee jaar geleden nog wel een licht recalcitrante aktie gevoerd.
We waren op vakantie in Wales.
Op fossielenjacht.
Dat is de enige jacht die wel is toegestaan, wat mij betreft.
Na enkele dagen was het grootste gedeelte van de familie het zat.
Nog steeds geen mooie trilobiet gevonden.
Alleen de diehards, mijn dochter en ik, wilden het nog een keertje proberen.
Dus wij met zijn tweetjes op pad.

Toen we na de fossielenjacht tegen de avond terugreden naar de camping kwamen we langs een groot plastic bord: “Against unjust law, keep hunting !”
Destijds was de discussie over het niet meer toestaan van de vossenjacht in volle gang.
“Die gaat er af”, zei ik tegen mijn dochter.
“Nee, dat kun je niet maken, straks komt er een jager !”
“Ga jij maar op de uitkijk staan.”

Het bord zat vrij hoog in een paal.
Met een lange stok begon ik te rammen om het ding eraf te slaan.
Als er een auto langskwam dan waarschuwde mijn dochter en stopte ik even.
Ik acteerde even wat je mannen altijd ziet doen naast hun auto langs de weg.

Uiteindelijk viel het geval naar beneden.
Het was best een groot bord, dat maar net in onze aanhanger paste.
We kwamen gelukkig zonder problemen door de douane.

Terug in Nederland heb ik het aan een jager gegeven, voor z’n verjaardag.
Hij was er erg blij mee.

15 Responses to Waren alle jagers maar als Dick Cheney

  1. Wilma says:

    Je bent niet van de actievoerende en de protesterende, maar wel van de bloggende !
    Als die man bezwijkt aan zijn verwondingen krijgt Cheney het nog zwaar te verduren. De jacht is ook zo’n onderwerp waar je nooit over uitgepraat kunt raken. Of de kwartels moeten terugschieten, net als de konijnen in André van Duin’s ‘Als je huilt’.
    groet van W.

  2. wil vanblootenbil says:

    Jagen is geil.
    Jagen is laten zien dat je de baas bent.
    Jagen is mannelijk.
    Cheney en zijn Washington D.C. vriendjes jagen op mensen. Helaas slechts indirect. Dat is frustrerend voor ze, vandaar dat ze hun dubbelloops penisverlenging pakken en op dieren gaan jagen.

  3. Loes says:

    En zo is het !

  4. Zwollywood says:

    En………heb je er ook een foto van? Zou leuk zijn.

  5. Miriam Rodrigues Pereira says:

    Ik vind het slechts jammer dat Dick Cheney, zijn debiel ogende baas Bush niet heeft neergeknald. Waren we die oen tenminste kwijt.

  6. zwollywood says:

    Ik bedoel een foto van je actie om dat bord weg te halen en van het bord zelf natuurlijk.

  7. Ramirezi says:

    @Zwolly; nee joh toen was dat nog niet nodig, ik had toch nog geen blog. Als je hunting ban intikt bij google dan krijg je wel van dat soort borden – ze zijn wit met groene en rode letters. Er zijn heel veel varianten van.

  8. Voordaan says:

    Da’s toch wel heel grappig: bord vóór jagen weg halen en aan een Nederlandse jager geven ‘-))

  9. Theodora says:

    moet vreselijk lachen om de foto bij dit logje.

  10. Ramirezi says:

    @Voordaan; best wel dubbel ja. Maar vriendschap won het in dit geval. We weten elkaars mening over jagen en respecteren dat….

  11. Zilvertje!@ says:

    Ja, voortaan schieten alle jagers in eigen voet, of van hun vriend!

  12. zwollywood says:

    Nog een variant ‘Als alle jagers als Dick Cheney waren dan zouden er heel wat drijvers ‘aangeschoten’ zijn!

  13. Cr'bel says:

    Ik zie het al helemaal voor me, een razende Rami!!! Hihihi!! Goed dat je dat bord naar beneden hebt geramd, zou ik ook gedaan hebben.

  14. Voordaan says:

    Zou dit nou Tjeerd zijn waar Theodora over schrijft?

Geef een reactie

