Uit eten met smakkende Fatima

Gisteravond had ik een afspraakje met Fatima.
Uit eten met mijn vrouw is ook gezellig, maar je wilt wel eens wat anders.
Nu had ik Fatima nog nooit gezien, maar ze logeerde in het vleermuizenhotel van Jan.
Volgens mijn dochter was ze werkelijk beeldschoon.
Dus die ging ook mee.

Om half acht zouden we aan de maaltijd beginnen.
Zoals een echte dame was ze wat te laat.
Ze hing nog te slapen in haar washandje.
Eerst mocht ze langzaam wakker worden op een stuk hout.
Toen kwam het eten; heerlijke meelwormen.
Dat was nog een heel gesmak !
Fatima was niet kieskeurig.
Ook de vingers van mijn dochter werden geregeld voor meelwormen aangezien.
Auw !

Fatima was al eens eerder gesmakt.
Op een boorplatform dat op 80 kilometer afstand van Den Helder ligt.
Daar heeft ze een noodlanding gemaakt.
Het is nu ook veel te koud voor zo’n klein meisje.
Ze mag bij Jan op krachten komen totdat het weer wat warmer is.
Fatima is een tweekleurige vleermuis (Vespertilio murinus)
In het hotel verblijft ook nog James, een Laatvlieger (Eptesicus serotinus).

Of ze elkaar leuk vinden was me onduidelijk.
Ze gingen in ieder geval allebei hun eigen washandje weer in…

Meer details op de site van deKNNV Den Helder, onder de knop “waarnemingen”.
Oud blogje over de Grootoorvleermuis: Wat nou grote oren ?!?!?!?

18 Responses to Uit eten met smakkende Fatima

  1. app says:

    Geweldig! Wij hadden vroeger ook regelmatig vleermuizen in overwintering. Erg leuk en leerzaam!

  2. marlis says:

    wat een schatje! (veel liever dan die vieze rolpissebed!) Alleen… lust ze niet iets leukers dan die vieze meelwormen? 🙂

  3. Woudje says:

    Grappig, mooi klein verhaaltje.

  4. Theodora says:

    ik ga geloof ik liever met je vrouw uit eten 🙂
    wat is een vleermuis eigenlijk klein. Zijn er ook grotere exemplaren?

  5. PW says:

    Zijn er ook grotere vraagt ze 😉
    Wel eens op een berg in Sri Lanka gezeten, tijdens volle maan, onweer met bliksem en duizenden vliegende honden rakelings langs ons heen. Ik heb nooit eerder zoveel en zulke grote vleermuizen gezien. Een spanwijdte van anderhalve meter. Geweldig gezicht maar ook wat macaber.

  6. kees smit says:

    Wat een snoepje is je dochter, ze ziet er leuker uit dan zo’n kleine griezel van een vleermuis.
    Als ze vliegen vind ik het fascinerende beesten, hier in de straat zie ik ze wel eens.
    Op Sri Lanka, PW, waar? Ik heb er wel een keer in een rotskloof van een tempel overdag duizenden gezien en gehoord, maar gelukkig niet zien vliegen. Wel een keer met een excursie langs de singels meegeweest, met een soort radiootje waarmee je hun geluiden kon horen. Was erg leuk.
    En onze kat, heel heel vroeger, heeft er een keer een gevangen en doodgebeten. Sorry. Ophokken die katten!

  7. Theodora says:

    pw,
    wat vertel je me nou!! Ik ga noooooit naar Sri Lanka

  8. anoniem says:

    Wat mooi en wat bijzonder joh!
    Slapen ze echt in een washandje? Ik wil ook wel eens kijken daar…

  9. sjoukje says:

    Weer eens wat anders dan een egeltje of zo.Ben blij dat mijn huis een plat dak heeft (zolders kom je ze ook tegen toch? k’Vind ze doodeng, je kunt ook heel ziek worden van een beet volgens mij.Boorplatform?

  10. Ramirezi says:

    @Marlis; allerlei insecten zijn welkom !
    @Theodora; je hebt het al van PW (mooi !)gehoord; dit is een kleintje….
    @Sjoukje; als je er bij was geweest dan vond je ze nu niet meer eng !

  11. kees smit says:

    O Theodora, Sri Lanka is héél mooi, je moet niet alles geloven wat een pw vertelt (grapje).

  12. betulanordica says:

    Bijzonder zo’n tweekleurige vleermuis. Die zie je niet vaak. Kijk wel uit met bijten. Ze kunnen hondsdol zijn en dat lijkt me minder prettig voor je dochter.

  13. Ramirezi says:

    @Betulanordica; gelukkig is dat risico héél klein….

  14. Croisabel says:

    Wat een mooi verhaal en geweldige foto’s!! Sprekend!!
    Wonen in een washandje, het klinkt bijna als een sprookje…

  15. elly van wier says:

    Leuk verhaal en schitterende foto’s.

  16. Ramirezi says:

    Dank je Elly…

  17. franca says:

    Mooie dochter,leuk voor haar zulke dingen mee te maken,prachtig diertje zo’n vleermuisje,jammer dat ze vaak sinister gevonden worden(met dank aan dracula)Vind t echt genieten je foto’s te bekijken en de beschrijvingen daarbij te lezen…

  18. Ramirezi says:

    @Franca: 😀

Geef een reactie

