Fotogenieke geesten; ORB’s

Aan één van de tafeltjes in mijn klas wordt druk gebabbeld.
Dan betrekken de dames mij in het gesprek.
“Meneer, gelooft u in geesten ?”
“Nee hoor, ik niet, heb je er één gezien dan ?”

“Ja, van het weekend, een orup.”
“Hoe zeg je ?”
“Een orup !”
“Schrijf eens op het bord ?”
Ze schrijft ORB op het bord.

“Nooit van gehoord hoor.”
Vervolgens krijg ik een uitgebreide uitleg.
“Je gaat ’s nachts naar je kamer, maar je doet het licht niet aan…..”
“Dan neem je van iedere hoek in die kamer twee foto’s, met de flits…..”
“En als je dan later die foto’s bekijkt dan kun je misschien een ORB zien.”

“Ik teken hem wel even op het bord, meneer !”
Het blijkt een wit doorschijnende bol te zijn.

“Dat komt gewoon door het flitsen meiden.”
“Nee hoor, meneer, ze bestaan echt !”
“Dus misschien heb ik nu ook wel ORB’s in de les ?”
“Kom eens te voorschijn jongens !”

De dames trekken wit weg.
“Geen grapjes over maken meneer, dan maakt u ze kwaad.”

12 Responses to Fotogenieke geesten; ORB’s

  1. marlis says:

    🙂 je bent wel een beetje een pestkop… (krijgen deze dames wel verantwoord te eten, denk jij? Het kan in ons land al voor 45 ct pp, heb ik ontdekt 🙂

  2. Zwollywood says:

    Ja hoor…….vroeger op de boerderij ook zoveel ORB’s gezien en nimphen ook.

  3. Zwollywood says:

    Trouwens wanneer kom je helpen om mijn putje vol te spugen of te helpen mijn duifies te voeren.

  4. carin says:

    Ik heb permanent drie van die ORB’s in huis…deze praten…ze beweren mijn dochters te zijn..

  5. Jos Goedmakers says:

    Pas maar op met die kakelende kippen. Kun je ze niet tijdelijk ophokken???? GEINTJE!!!

  6. Gooi Boy says:

    Goh wat leuk dat ik dit nu lees had pas een dame die deze wittebollen op haar foto’s had vroeg mij of ik daar iets van wist
    nu dus wel hihi

  7. gerritje-tatra says:

    Pas maar op!!! Ik kijk dagelijks in mijn glazen bol en pendel sávonds wat af. Blijf maar goede vrienden met jou gids en zijn soortgenoten(geesten) anders loopt het met jullie allemaal niet goed af…..Lieve groetjes en XXXjes voor de meiden die hierin geloven. Opa Gerritje…..

  8. Croisabel says:

    Denk er nog even over na, kijk naar de Blairwitch project en gegarandeerd dat je wakker blijft vannacht!

  9. Mephisto says:

    @opa gerritje: viespeuk..
    Nu zal ik je eens wat anders vertellen, Ramirezi. Nog niet zó lang geleden zag ik een docu op TV over bosgeesten & aliens. Voornaamste conclusie was, dat naarmate de mens dieper in het bos doordrong, het geloof in bosgeesten afnam. George Orwell en de ruimtevaartindustrie boden ons evenwel een prachtig alternatief: de Aliens!

  10. Mephisto says:

    En nu ook alienz een beetje de ver-van-mijn-bed-show wordt, krijg je het "it’s all in your mind"-syndroom: orbs, geesten, al dan niet dode zielen en aanverwante entiteiten. Ook een beetje in het kader van het verlies van het geloof; men zoekt een vervanger..

  11. Ramirezi says:

    @Mephisto; ik verbaas mij altijd over mijn leerlingen; ze zijn vaak erg druk met zaken waar ze bang voor kunnen zijn, van geesten, geweld tot en met horrorfilms…

Geef een reactie

