Wat ik doe in de vakantie is privé !

Voordaan heeft me getagd.
Wat was dat nou ook al weer ?
Oh ja !
Gelukkig geen indiscrete vragen….

Opdracht (in het kader van het Taggen): Beantwoord de vier (5 ?) vragen (vetgedrukt) en stel een nieuw ‘getagd’-lijstje samen.

Wat is je favoriete zomeroutfit (met foto’s):
Het is te gek voor woorden in de zomer voor de meesten, maar ik ben gek op mijn lekkere warme fleece…
Als we trouwens in the middle of nowhere een koel en helder bergmeertje tegenkomen dan springen we daar graag in met z’n allen. De wat minder verlegen types poedelnaakt….

Favoriete vakantiebestemming:
We varen al jaren met veel plezier naar de andere kant van het kanaal. Eenmaal aan de overkant doen we ieder jaar wat anders. Dat kan Schotland zijn, de Borders, Wales, the New Forest, Dartmour, Lake District, Cotswolds, Londen, enz…. Het hele gebeuren met de tent, we verhuizen in drie weken een keertje of vier van stekkie.
We gaan trouwens dit jaar voor het eerst in 15 jaar weer eens naar Frankrijk, dat is helemaal nieuw voor de kids, een WARM vakantieland.

Favoriete zomerliedje:
Eigenlijk zijn de zomerliedjes uit mijn eigen jonge jaren nog steeds favoriet.
Jaren 80 dus…

Favoriete vakantiebezigheid:
Fossielen zoeken. Onze vakanties zijn altijd zo ingericht dat we tenminste op één maar liefst op meerdere stops naar fossielen kunnen zoeken. Ammonieten lukt meestal wel, de trilobieten vallen wat tegen. Vorig jaar werden nog wel een paar mooie fossiele zeeëgels gescoord. Verder is een rode draad; lange wandelingen, het liefst door ruig terrein.

Na 5-en:
Beesten op wilde feesten waar we half nakend op de tafels dansen tot het ’s morgens vroeg weer licht wordt.
Grapje hoor, lekker buiten voor de tent zitten, genietend van het wijdse uitzicht.
En als het dan donker is geworden; met een wijntje een goed boek lezen bij het licht en het geruis van de gaslamp.

De nieuwe getagden:
Als jullie er zin in hebben……   niet meedoen brengt geen ongeluk, het is géén kettingbrief.
De kale doperwt
Theodora
Carin (Een beetje afleiding…)
Mevrouw Juf

16 Responses to Wat ik doe in de vakantie is privé !

  1. Zwollywood says:

    Rami, mooie foto’s.

  2. Voordaan says:

    Zie maar, had ik het goed ingeschat. Natuurliefhebbers, die bloggers. Jaaa Scotland! Geweldig, al moet je uitkijken voor die pestvliegjes rond Inverness. Voor het eerst naar Frankrijk? De kids schrikken zich rot van de drukte! Maar Normandië heeft natuurlijk wel iets weg van…

  3. Ramirezi says:

    @Zwolly; dank.
    @Voordaan; ja, die rotvliegjes kennen we ! Maar we gaan naar een erg rustig plekje in Frankrijk hoor…
    Trouwens Doppie heeft al meegedaan zag ik, nou ja pech hoor… Ik ben trouwens zowiezo allergisch voor ketting brieven, maar dit was wel even leuk…

  4. Voordaan says:

    Kettingbrieven, hoaxen, bedelbrieven, niet leuk, maar Piet vroeg het aan mij en dit was leuk dus ja. Doppie heeft al meegedaan? JB ook, vast door Doppie dan.

  5. IsisNedloni says:

    Heerlijk gezin!Mijn complimenten voor deze inkijk met kopje wat even de schrik gaf! Leve de humor! En als andere getagden niet weten hoe ze dit oplossen…kijk dan eens bij MOONFAIRY…zo is een ieder uniek … ; ))

  6. app says:

    Zo’n vakantie lijkt mij ook wel wat. Toch eens over denken als ik ga plannen voor 2007. Komende zomer is al rond en geboekt. 🙂

  7. De Kale Doperwt says:

    Toch maar een klopboor mee de volgende keer ?

  8. betulanordica says:

    Hé Rami
    Mijn fleece, helemaal vergeten te noemen. Heerlijk, banjeren door ruig terrein. Fossielen zoeken in Noorwegen lukt niet, ik ben ze tenminste nooit tegengekomen. Wèl in de Eifel.
    Ik vind dit taggen helemaal te gek en volgens mij slaat het nog aan ook. iedereen lijkt druk bezig.
    Ken jij die reeks ‘British Palaeozoic, Mesozoic and Caenozoic fossils van het British Museum (Natural History)? Prachtige pentekeningen!

  9. Motek from Space says:

    mmmmmmmm….winterswijk-achtige bojum daaro 🙂 als je tandjes tegenkomt hoor ik het wel he? :-p
    mooi stukkie van je ammonieten-hunter! 🙂

  10. Ramirezi says:

    @Betulanordica; ja die ken ik, koop ik misschien ook nog wel eens…
    Zelf heb ik; Fossils at a glance van Clare Milsom en Sue Rigby; mooie duidelijke tekeningen en een goede uitleg van het levende beestje. En The geology of Britain van Peter Toghill; super om geschikte zoekplekkies te vinden en het landschap te begrijpen. Van allebei hebben we veel plezier…
    @Motek; mijn eerste haaientandje is voor jou..

  11. Helena says:

    Leuke en sportieve outfit! Zoeken naar fossielen, leuk lijkt me dat overigens… hopen jullie dan ook dat je ooit iets héél bijzonders tegenkomt?

  12. Alice says:

    Volgens mij is het zoeken naar fossielen lang zo saai nog niet als sommigen je willen doen laten geloven. Het zou mij wel een soort schatzoeken lijken. Ik heb het nog nooit gedaan, en zou een steen niet van een fossiel weten te onderscheiden denk ik 🙂

  13. Croisabel says:

    Dat klinkt als heerlijke genietvakanties! Ook bij jou kom ik het lezen van boeken tegen, grappig dat vele VK-bloggers daar iets mee hebben! Ook af te lezen van de kantlijnen waarin vaak boeken staan.
    Poedelnaakt in koude meertjes springen, het zou mijn hobby niet zijn. 😉

  14. Motek from Space says:

    deal! …wat de haaientandjes betreft 🙂 vandaar uit bijdschap onderstaande link :-)http://groups.msn.com/Fossielehaaientandenverzamelene-d/trilobietenampammonieten.msnw

  15. Marijke says:

    Ik heb nu Nederlands van Mr. Brouwer.. 🙂
    Maare in Frankrijk vind ik de meeste fossielen Doeii!! ik moet nu Afsluiten !! 🙂
    X je lieve dochter 🙂

  16. Richtsje says:

    Wel een heel leuke lijst hoor. Zo de vakanties doorbrengen lijkt mij ook fijn, maar ons grut is nog klein en heeft heel andere interesses…

Geef een reactie

