Huiveringwekkende Helleborus Honger

Mijn vrouw is gek op mij.
Maar nog meer op planten.

Dit jaar in Engeland zag ze een bijzondere Echinacea staan, met mooie dunne bloemblaadjes en een aparte oranje/rode kleur. Die bleek nog niet eens voor de verkoop bedoeld, omdat de eigenaar er nog verder mee moest kweken.
Hij had hele verhalen over het ding, dat hij speciaal uit Amerika over had laten komen.
Ja, als we er fafafa-pound voor over hadden, dan mochten we er natuurlijk wel eentje hebben. We moesten bijna nog een verklaring tekenen dat wij de eventuele zaden in de toekomst niet zouden doorverkopen.

Helemaal blij kwam ze met haar aanwinst aan bij de auto.
Toen viel ze even stil.
Nu zou ik bijna schrijven dat ze me aankeek met haar allerliefste gezichtje.
Maar het was eerder een blik van een wild dier dat bijna zijn prooi te pakken heeft, terwijl ze gromde; “Ik wil er nóg eentje…..”
Om je huwelijk te redden kun je dan maar één ding zeggen; “Dan haal je er toch nog eentje bij, poepie.”

Vorige week kwam ze thuis met de Helleborus op de foto.
Ergens op een klein kerstrozen-marktje opgedoken.
Daar hebben we al tientallen soorten van.
Maarja.

Deze kan er ook nog wel bij.

4 Responses to Huiveringwekkende Helleborus Honger

  1. marlis says:

    Ramirezi na scholierenbeschermer nu ook bekend als huwelijksredder!
    Maar… je begrijpt toch wel, dat alleen vrouwen precies weten wanneer een aankoop echt een must is!

  2. Theodora says:

    die Helleborus is prachtig. Tuurlijk kan die er nog wel bij. Mevrouw Rami snap ik helemaal.

  3. Woudje says:

    Mooie variant op "Tuurlijk schat, jij hebt altijd gelijk"

  4. Croisabel says:

    Toegeven is inderdaad de enige juiste reactie! Ik heb zelf een orchideeenliefde, hoewel die dingen in onze koude keuken beschimmelen….. (hield ik niet voor mogelijk, maar het gebeurt!)

Geef een reactie

