Gedoe om een veel te strakke broek

Vanochtend stond ik in de klas een groepje leerlingen uit te leggen hoe zij hun watermonsters moesten analyseren op nitraat, nitriet, pH, totale hardheid en carbonaat-hardheid.
“Gewoon een teststripje erin en aflezen maar”, legde ik (met enige moeite) geduldig voor de zoveelste keer uit.

Op dat moment ontstond behoorlijk wat hilariteit achter mijn rug.
Alle vingers wezen naar Nellie, die lichtelijk rood aan begon te lopen.
“Ik ben uit mijn broek gescheurd meneer.”
“Ach dat zal toch wel meevallen, dan loop je toch gewoon een beetje zo ?”, stelde ik voor en liep met mijn benen tegen elkaar een stukje als een pinguïn.

“Nee, dat valt helemaal niet mee.”
“Laat eens zien dan ?”, vroeg ik zonder nadenken of perverse gedachten.
“Ja doei, ik zal eens even lekker in mijn kruis laten kijken !”
Ze sloeg verontwaardigd een jas om haar middel.
Ik twijfelde of ik die reactie aan mijn vraag te danken had en reageerde dus maar niet. Voor je het weet ben je geschorst.

Enkele vriendinnen mochten van mij haar vader gaan bellen.
Die stond 10 minuten later al in het lokaal.
Hij had zeker te horen gekregen dat de docent een vieze oude man is die rare dingen tegen zijn dochter zei, dacht ik.

Nelly mocht van mij even omkleden in het kabinet.
Hoewel daar verder niemand was, vond ze ook dat nog wat eng.
“Weet je wat, we zetten je vader voor de deur als bewaker.”
De twee meter lange Pa begreep de bedoeling.
Met gekruisde armen en wijdbeens nam hij stelling voor de deur.

Bij hem is de maagdelijkheid van Nellie in goede handen…

14 Responses to Gedoe om een veel te strakke broek

  1. Carin says:

    hihi …ik stond toevallig buiten toen vader aan kwam rijden met de nieuwe broek; hij werd allerhartelijkst ontvangen door twee klasgenootjes van Nellie…ze wilden de broek in ontvangst nemen, maar vader wilde de "dikke kont" van zijn dochter zelf aanschouwen zei hij…

  2. Theodora says:

    die foto……is dat een vakantiekiekje van mevrouw Rami?

  3. Wessel says:

    Hmm..die foto lijkt me niet op, in, of rondom school genomen….

  4. Jan Nijkamp says:

    Jij vuile perverse man, bah.

  5. Ramirezi says:

    @Carin; mooie aanvulling !
    @Theodora; Mevrouw Rami wil zo niet op de foto ;(
    @Jan; errug hè…

  6. Zwollywood says:

    @) Rami……je zakt te ver af…

  7. Zilvertje says:

    Welk viaduct is dit nu weer?

  8. marlis says:

    wat leuk! Aan de overkant staat iemand een foto van de voorkant te nemen 🙂

  9. ali cirillioglu says:

    hoe is het met de watermonster afgelopen?
    wel goed uitleggen dat Water,
    Selam!

  10. Cor says:

    mooi verhaal….buiten les geven….foto is zeker van jaren terug……:-)

  11. fran says:

    Daar wil ik wel taart op eten

  12. Woudje says:

    Haha, geweldig. Die foto! Hoeaa !

  13. betulanordica says:

    Mooi vak hè, leraar. Van alle markten thuis! En je komt ook nog buiten. Wordt je bijna nog voor vieze man versleten. Mosniemaggen.
    Voor de echte docent: Leraar met hart en ziel – over persoonlijke en profesionele groei – P.J. Palmer
    Paperback | 168 Pagina’s | Wolters-Noordhoff B.V. | Studieboek | 2006 ISBN: 9001704891

  14. Croisabel says:

    Ja!!! Wat een vieze foto!!!!!!!!

Geef een reactie

