Kijk je uit ?

Wat is de ergste angst van een docent ?
Voor mij toch wel dat één van mijn leerlingen iets overkomt in het verkeer.
Zo besloot ik eens een keer om de laatste mentorles in de Mac Donalds te geven.
Met zijn allen op de fiets er naar toe.
Onderweg bleken vooral de boys geen enkel gevaar te zien.
Ik des te meer…
Gelukkig kwam alles heelhuids aan.

We zijn nu bezig met het project water. De leerlingen kregen maandag en dinsdag een tasje met apparatuur, monsternamepotjes en een schepnet mee. Vervolgens zwermen ze uit over Den Helder en omstreken.

Mijn belangrijkste boodschap vóór vertrek; denk om je eigen veiligheid !
Op de foto zie je hoe dat ging; een paar meiden die ik onderschepte op weg naar de Donkere Duinen. Let op het schepnetje (veilig ?) en de roze bloemenlaarsjes… Met deze meiden ging het prima. Van de overigen was er één in het water gevallen en één kreeg last van zijn astma, maar uiteindelijk kwam iedereen weer heel terug op school.

Toch kun je er niets van zeggen.
Vanmiddag gingen we sporten.
Van school naar de sporthal is een paar honderd meter.
Op dat kleine stukje viel een meisje van haar fiets en werd vervolgens over haar hoofd gereden door het klasgenootje op de fiets achter haar.
Ze lag in een rare houding spierwit op de weg.
Dan is het gevoelsmatig erg lang wachten op de ambulance.
Gelukkig was haar moeder er ook snel.
Waarschijnlijk valt het mee, mogelijk is haar knieschijf gebroken.

Die angst zal ik nog wel even houden.

7 Responses to Kijk je uit ?

  1. Carin says:

    Pfff en wie fietst er weer niet op het fietspad???

  2. marlis says:

    hier was het vorige week echt mis. de normaal niet doorgaande weg is ineens doorgaand geworden (door allerlei verbouwingen) meisje fietst schoolplein af en geschept.
    Is afschuwelijk

  3. Croisabel says:

    Oh nee, over haar hoofd gereden… Dat lijkt me extra vreselijk als het onder jouw toezicht zou gebeuren.

  4. PW says:

    Brrrr… Op "mijn" middelbare school heeft een van de docenten in de jaren dat ik er zat, 4 leerlingen uit zijn mentorklas verloren. Door ongelukken en ziekte. Afschuwelijk.
    Dit lijkt me ook naar. Ik hoop dat je kunt slapen vannacht. Maar zulke dingen gebeuren en als ik zie hoe ze soms zo gezellig naast elkaar kunnen fietsen in rijen van 8 sta ik versteld dat er niet vaker ongelukken gebeuren.

  5. Solvejg says:

    Off-topic: Teken de petitie voor GEEN KIND IN DE CEL

  6. Ramirezi says:

    Voor de geïnteresseerden; gelukkig is alles meegevallen met ons onfortuinlijke meisje, vandaag was ze al weer op school…

  7. Woudje says:

    Schepnetje ? Wat denk je van de vrolijk waaiende roze sjaal.
    Maar jakkes, over haar hoofd gereden. Dat beeld zit voorlopig wel even in je hoofd, vrees ik.

Geef een reactie

