Seksualiteit en lustbeleving

Seksualiteit kan op verschillende manieren een rol spelen  in iemands leven, zo begint basisstof 5 van het hoofdstuk voortplanting.

Vervolgens worden drie mogelijkheden gegeven:

Voortplanting:
Een man en een vrouw kunnen geslachtsgemeenschap hebben. Dit kan leiden tot de geboorte van een kind.

Het onderhouden van relaties:
Als je van iemand houdt, wil je dat regelmatig laten blijken. Bijvoorbeeld door te aaien of te knuffelen. En als je heel veel van iemand houdt, wil je misschien ook vrijen of geslachtsgemeenschap hebben.

Lustbeleving:
Seksualteit kan plezier geven, bijvoorbeeld omdat je er opgewonden van raakt.

Dat moet toch te leren zijn voor een HAVO-klas zou je denken. Dus was de vraag op de overhoring vandaag: “Op welke drie manieren kan seksualiteit een rol spelen in iemands leven ?”

Volstrekt logisch dat een meisje als antwoord invulde: “Om geld te verdienen.”

Ik heb ’t maar fout gerekend…

16 Responses to Seksualiteit en lustbeleving

  1. Isis Nedloni says:

    Arm kind…..vandaar dat ze aan geld dacht

  2. de Ouderling says:

    @Ramirezi
    >…Ik heb ’t maar fout gerekend…<<br />
    Niet echt ruimdenkend.

  3. marlis says:

    ik had t niet fout gerekend, denk ik 🙂 En had ze nog twee andere creatieve manieren bedacht, of bleef het hierbij?

  4. Ramirezi says:

    De andere twee waren wel goed. Eigenlijk kun je deze misschien een beetje onder betaalde lustbeleving zetten, maar die had ze al…. Dus toch maar het boek aangehouden. En anders kun je met sexbeleving bijna alles goed gaan rekenen; voor Marlis; je kunt het tijdens het koken met een prei doen, voor de ouderling; in het donker, en Isis – dat zal iets met bodypainting worden ? 😀

  5. Zwollywood says:

    @) Ramirezi……wat zeg je nu ‘sexbeleving tijdens het koken van prei….taarten? dat wist ik nog niet.
    Ja ………’dat de confessionelen de katjes in het donker knijpen’ dat wist ik wel.
    Op je plaatje staat ook zo’n homecat lijkt het de katjes in het donker te knijpen.
    Misschien moet je bij sexbeleving wel bijna alles goed gaan rekenen. Trouwens ‘zou aan een lolly likken’ ook sex zijn………of moet het per sé met een ander…….?

  6. marlis says:

    hahaha nou ik kan veel met een prei doen, maar eh…??
    oke, gesnopen

  7. Voordaan says:

    Wellicht teveel verhalen gehoord over sommige meisjes in Amsterdam Zuid-Oost? Een klasgesprek waard lijkt me! Altijd in gesprek blijven…

  8. Theodora says:

    ik heb de vraag even voorgelegd aan mijn dochter van 15 (3VWO):
    Seks voor de lol
    seks voor een kind maken
    seks voor het geld.
    Zoon van 13 (2VMBO)
    seks is lekker
    seks om een kind te maken
    ?
    Over het onderhouden van relaties denken ze helemaal nog niet na volgens mij. Ik maak me geen zorgen. Ik word in ieder geval oma.

  9. fran says:

    mooi verhaal
    nee voor het geld is zeer reeel
    En
    er zijn natuurlijk enge mannen in bosjes
    die sex willen uit machtsgevoel
    maar dat telt niet natuurlijk
    weer eens een fatsoenlijk onderwerp
    Ik vind die afbeelding van die vrouw
    wel weer typisch weer gezien door de ogen en wensen van een man

  10. christinA IP213.84.211.137 says:

    =Ik heb ’t maar fout gerekend…=
    Nee toch?
    Ik sta niet meer verbaasd over nederlandse hypocrisie. Onderwijzers….

  11. alib says:

    ‘Lustbeleving’ vind ik een vies woord, en ik weet niet eens waarom… Helemaal fout natuurlijk.

  12. Ramirezi says:

    Dus als ik jullie goed begrijp was eigenlijk elk antwoord goed geweest, omdat alles met seksualiteit te maken heeft….

  13. christinA IP213.84.211.137 says:

    @Ramirezi
    =omdat alles met seksualiteit te maken heeft….=
    Dat nou ook weer niet, maar een aspect als bijvoorbeeld geld verdienen kan alleen door lustbeleving(inderdaad Alib, t klinkt zelfs vies) bij de ander.

  14. Croisabel says:

    Au au au…

  15. Qabouter says:

    @Ramirezi:
    Ik denk inderdaad dat geld verdienen een vierde, legitieme reden kan zijn om seks te hebben. Ik zou het niet in de les vermelden, maar om het nou fout te rekenen…

  16. Ramirezi says:

    @Qabouter; soms moet je gewoon het boek aanhouden. Misschien speelde op achtergrond in mijn hoofd de hele discussie over sex voor een breezertje ook wel mee…

Geef een reactie

