De blauwe ogen van José

José ligt vlak voor me in de klas.
De hele week door gluur ik stiekum een beetje naar haar.
Als de week vordert kruipt ze langzaam een beetje uit haar schulp.
Langzaam beweegt haar zacht glinsterende tong heen en weer.
Maar als ik even op haar venster tik, dan is ze al weer weg.

“Kijk”, zeg ik tegen mijn stage-loopster Mier; “Ze volgt met haar ogen mijn vinger.”
“Oh, dat wil ik ook wel eens zien !”

Nieuwsgierig kijkt ze naar José, terwijl ik met mijn vinger voor het venster heen en weer beweeg.
“Ik zie niks hoor…”
“Kijk eens goed, ze heeft twee prachtige blauwe ogen.”
Mier zit nu met haar neus bijna tegen het venster aan.
“Waar dan, ik kijk me rot, maar ik zie helemaal niks !”

“Of hadden zwanenmossels nou geen ogen…”

7 Responses to De blauwe ogen van José

  1. Cor says:

    aardige foto v h klasseleven, en heel even zet je je lezer op het verkeerde pootje

  2. marlis says:

    een zwanenmossel met de naam José… je zou er een drama bij kunnen bedenken 🙂

  3. fran says:

    ojos azules de José

  4. De Kale Doperwt says:

    Koel! Wat zijn die potjes/buisjes voor de kom? Heeft iets te maken met controle van de waterkwaliteit ofzo?

  5. Qabouter says:

    @Doperwt: Zo te zien is het een pot pH indicator sticks. Mogelijk om de pH van het water in de gaten te houden. Voor zeedieren optimaal op pH 8 ongeveer, geloof ik?

  6. Ramirezi says:

    @Doppie en Qabouter; Met het linkerpotje kun je de carbonaathardheid en de totale hardheid en de pH bepalen, met de andere de hoeveelheid nitraat en nitriet. Die eerste is speciaal voor aquarium-houders, maar ook voor ons goed bruikbaar…

  7. therataal says:

    Heeft het Ph gehalte invloed op haar ogen?

Geef een reactie

