Simlock verwijderen

Bloggers, internetters, luister.
Eigenlijk ben ik een heel tevreden mannetje deze week.
Dat komt door het internet. Nee, ik bedoel niet het gebruikelijke werk; zoals wat surfen voor informatie of het bloggen van voor anderen totaal onbruikbare informatie. Dit keer gaat het om dingen die het leven makkelijker maken.

Even de gemakjes van deze week op een rijtje ?

Bestellen van onderdelen
Zojuist is een grote doos met een nieuw onderdeel voor mijn vaatwasmachine binnengekomen. Keurig aan huis gebracht en veel goedkoper dan de winkel hier in de stad. Besteld via de website van de AEG, waar je de bouwtekeningen op kunt vinden met de onderdelennummers.

Declareren
Twee rami’s zitten op hockey (Hermes), maar hebben toch een normaal kapsel en praten niet bekakt. De roosters voor het rijden halen we van het internet. Als ik weer eens naar Amsterdam ben geweest (Pinoké) dan gebruik ik het declaratieformulier van deze site.

Werk
Onze school heeft uiteraard ook een website, waar ondermeer alle roosterwijzigingen op zijn te vinden; altijd handig, zo sta je niet een uur te vroeg op school.

Simlock verwijderen
Tik voor de grap eens “simlock verwijderen” in op het internet en schrik van alle illegale aanbieders. Wij deden het nog gekker, een mailtje aan de provider zelf en binnen een dag kreeg ik keurig een e-mailtje terug dat de simlock eraf was gehaald.

Internetbankieren
Ook een uitkomst. Wij hebben zelf twee rekeningen en de kinderen hebben ook alledrie een rekening. Die beheren we allemaal met één account. Zonder problemen vliegt het geld je virtuele spaarpot uit.

Vakantie
Al even terug, maar ook de vakantie is dit jaar volledig via internet geboekt…

Lekker toch ? Geen gebel, geen winkels langssjokken, gewoon even in je luie stoel achter de pc plaatsnemen en de wereld ligt aan je voeten. En meestal nog goedkoper ook.

Dat brengt me tot de volgende vraag:
Wat heb jij deze week via het internet geregeld ?

10 Responses to Simlock verwijderen

  1. fran says:

    Nou
    een varkentje
    een reisje naar Barcelona
    voor ons mam die 80 is
    en de keinders gaan mee
    doei

  2. DJ says:

    CD gekocht, concertkaartje gekocht, reisje geboekt voor mijn liefste en mijn waardering geuit voor het weergaloze optreden van een band afgelopen weekend. En het is pas dinsdag 🙂
    Het internet: de beste uitvinding sinds het gesneden brood!

  3. Zwollywood says:

    Meedraaien op het VK-weblog.
    Digitaal kunsstuk uit buitenland binnegehaald
    Melding aan werkgever doorgegeven
    Reactie op Ramirezi gegeven
    eh……….heel veel dus……eh.

  4. marlis says:

    Alle zaken gaan per mail en via mijn website. En heb morgen mijn ‘open sollicitatie’ die ik ook via internet deed 😉 (weet je meteen wat ik met al die gebakjes ga doen : omkopen natuurlijk! 🙂

  5. therataal says:

    Ach weet je, Vrouw Boonder regelt alles al jaren vanuit haar ouderwetse leunstoel, dus eigenlijk is er niets nieuws onder de sterrenlichamen.

  6. therataal says:

    correctie: hemellichamen!

  7. betulanordica says:

    Nou eehhh, 2 blogjes gemaakt, weinig reactie gehad, maar wel goede reactie. Muziek geupload (2 keer, eerste keer ging niet).Iemand op de hoogte gesteld van één blog. Plaatjes gedownload. Verjaardagskaartje gestuurd. Afspraak geregeld. Informatie voor blog bij elkaar gesprokkeld. Rami gekieteld. Nieuws gekeken. Een gratis programma om data te bewerken gedownload. Een collega een tabel gestuurd met bewerkte data mbv dat programma. Dat heet JUICE. Volgens mij ben ik internetverslaafd.

  8. Theodora says:

    rekeningen betaald, dingen voor mijn werk geregeld, onderdeel voor mijn stofzuiger besteld.

  9. laura says:

    Ik vind het geweldig, het internet. Doe regelmatig aankopen, internetbankieren is heel handig….. Ik heb deze week kleding besteld voor de oudste.Nadeel is dat als je computer het niet meer doet, je je toch een soort gehandicapt voelt….Groetjes laura

  10. Croisabel says:

    Toevallig niets besteld, maar wel veel opgezocht, en dan meestal via Google…!

Geef een reactie

