De ingrijpende facelift van Toos

Vandaag moest ik met Toos de verhuisdoos naar de bank, omdat ze mij wilde machtigen om haar bankzaken te kunnen regelen.
Gewoon, voor het geval dat er iets gebeurt.
Het in de rij staan was al een beproeving.
Toos heeft altijd commentaar over alles en iedereen in haar omgeving, maar meestal net iets te hard.
Zo kwam er een mevrouw, met een wel erg oude heer aan haar arm, langzaam onze kant op.
“Die komt zeker nog even snel zijn testament regelen”, meende Toos luid en duidelijk.
Grrrrr.

Maar goed, na een kwartiertje nagelbijten waren we dan toch aan de beurt.
“Ik wil graag mijn zoon machtigen, voor het geval er wat gebeurt.”
“Dat kan mevrouw, maar zodra u komt te overlijden dan vervalt de machtiging, dus als u het daarvoor doet dan heeft het geen zin”, antwoorde de balie-jongeheer met heel veel gel in het haar.
“Dat geeft niet, want als mijn mastercard en visa het niet meer doen, dan is het ook altijd handig”, leek mij een juiste opmerking.
Toos keek twijfelend opzij…. maar wou het toch regelen.

Onze identiteitspapieren moesten worden overlegd.
Die van mij heeft nog steeds die vreselijke foto.
Het ID van Toos was haar nieuwe rijbewijs.
“Heb je mijn pasfoto al gezien ?”, vroeg ze blinkend van trots.
Toen ik keek zag ik een onnatuurlijk aandoende barbie, met een superstrak gelaat, die in de verte wel iets weg had van mijn moeder.
“Is dat dertig jaar geleden ofzo ?”
“Nee hoor, hoe kom je daar nu bij, deze is dit jaar gemaakt !”, klonk het beledigd.
“Alleen…. ik heb de rimpels laten weghalen en mijn kin laten veranderen !”

Lang leve photoshop….

18 Responses to De ingrijpende facelift van Toos

  1. marlis says:

    hahahahaha linke dodo.
    Ik vind jouw Toos Verhuis een toffe doos 🙂

  2. fran says:

    noem jij je mams
    nog steeds toos de verhuisdoos?
    ha ha

  3. Theodora says:

    voor een dodo ben jij een hele knappe.

  4. Woudje says:

    Toch minder een digibeet dan je schoonmoeder.

  5. anoniem says:

    Sorry!
    Dit is een OFF-TOPIC inbraak!
    HELP GUUS ROMBOUTS VIA ALIB!
    Voor één keer een aanbeveling geven graag.
    Wie helpt Alib Helpen?
    Geplaatst op 12 april 2006 11:03 door Alib
    Volkskrantblog –
    Guus Rombouts; zijn uitvaart… Vloekend vertrekt hij richting horizon
    HELP!!!!!
    Ik (anoniem)
    Blijf even anoniem gaarne!

  6. Peperklip says:

    Die Mams, bij de tijd hoor…en up to date. Lang leve toos! DTP! Dé Toos Photóós!

  7. Panos & Jan says:

    Zo’n moeder verdient onze aanbeveling! Panos & Jan

  8. Annette says:

    Lachen met die feestliften:>)
    Spinkoppie van Toosje mijn Shetlander!:>)

  9. wilma says:

    Maar ja, ze heeft gelijk met dat gefotoshop: als je zoon als dodo op een pasfoto staat, wil je als moeder wel een paar beeldveranderende technieken leren.
    Leuk, rami. groetjes aan Toos en… zijn de verhuisdozen allemaal uitgepakt?

  10. Zilvertje says:

    Grappig!

  11. Ramirezi says:

    @Wilma; ja, Toos is helemaal ingericht op haar nieuwe stekje. Toen we gisteren de flat uitkwamen waren er net verhuizers bezig; die kenden haar allemaal !

  12. Isis Nedloni says:

    Heerlijk verhaal…..en je bent aan het groeien met schrijven! ; )

  13. Isis Nedloni says:

    Rood is makkelijker en duidelijker

  14. Hans Berkhout says:

    Schitterende uitvinding niet? PhotoShop. Moest ook werken op karakters. Konden we Hirsi iets bijshoppen.
    Hans Berkhout

  15. Voordaan says:

    Toos for president!

  16. gerritje says:

    Wat moet je na zo’n dag nog met een machtiging? Je loopt al voor jan-doedel naast zo’n mens met al haar opmerkingen en de poen is al weg bij het verwijderen van de laatste rimpel…….zussie..zussie toch!!!

  17. Guus Rombouts says:

    Want dit lijkt wel Guus Rombouts
    maar is het wel Guus Rombouts
    dat wil ik, Guus Rombouts , weleens weten
    want als het Guus Rombouts niet is,
    dan licht ik Politie & Justitie weer in !
    Verdorie, ik ben de enige en echte Guus Rombouts
    Guus Romboutshttp://home.12move.nl/plakker

  18. Ramirezi says:

    Toos is knapper dan Guus….

Geef een reactie

