Duistere assemblage praktijken omtrent M1 A2 Abrams

De M1 A2 Abrams is geen gewone tank, maar met zijn bijna 70 ton een echte zwaargewicht. Dit is mede te danken zijn aan zijn zware bepanstering, die voor de versie die gebruikt werd in de golfoorlogen bestond uit drie modulaire lagen, met alumina, titaniumdiboride, of verarmd uranium.

In plaats van met een gewone dieselmotor wordt het gevaarte aangedreven door een gasturbine (1500 pk). Al met al niet bepaald een eenvoudig ontwerp en dus ook geen tank die je ‘even snel’ in elkaar flanst. Toch bleek recent dat de assemblage van deze tank volledig in het duister plaatsvindt.

Mijn zoontje was reeds enige tijd naar bed. Voordat hij ging slapen had hij nog verteld dat zijn bouwpakket zo mooi werd. Dus ik dacht, kom laat ik nog even op zijn kamer gaan kijken hoe ver hij is gevorderd. Slapen zal hij nog wel niet. Ik liep de trap op. Zoals het hoorde was alles op de bovenverdieping volledig duister. Zachtjes opende ik zijn kamerdeur en deed het licht aan…

Daar zat zoonlief, een beetje schaapachtig lachend achter zijn bureau, met de lijmstift nog in zijn hand.

Hij had me de trap op horen komen en vervolgens snel het licht uitgedaan.
Gesnapt !

13 Responses to Duistere assemblage praktijken omtrent M1 A2 Abrams

  1. De Kale Doperwt says:

    Ha! Bouwpakketten, die dubbeldekkertje uit WO I waren verdraaid lastig in elkaar te zetten, en dan dat schilderen, heel leuk om te doen. Tanks heb ik nooit gedaan, je zoon heeft wel meteen een zware jongen uitgezocht.

  2. betulanordica says:

    bepanstering?
    Zoonlief is wel een echte liefhebber zo te zien. Heeft hij dat van Pa?

  3. betulanordica says:

    Overigens is het opmerkelijk om de contouren van Duitse tanks uit WOII in de Abrams terug te zien!

  4. anoniem says:

    Daar moet je toch wel erg veel geduld voor hebben denk ik

  5. paco painter says:

    Daar moet je toch wel erg veel geduld voor hebben denk ik

  6. Ramirezi says:

    @Betulanordica; hoewel ik momenteel volledig ongevaarlijk ben; vroeger speelde ik ook met tankjes, alleen waren die van metaal en kant en klaar gekocht….

  7. betulanordica says:

    Van vader op zoon, ik dacht het al. Ik heb vroeger ook tankjes gebouwd, van Airfix, maar vliegtuigjes vond ik toch het leukst.
    Volledig ongevaarlijk? Wat dacht je van een weblog. Is ook verslavend. Is soms ook duister. Maar je komt nog eens ergens, doet nog eens ideëen op, ontmoet interessante mensen. Voor mmeer tansk, ziehttp://www.jodyharmon.com

  8. betulanordica says:

    Ik ga er van stotteren, bepanstering, mmeer tansk, wwwwwaaatttt hebbbbb ik tch, blogverslaafd?
    Meer tanks dus.

  9. marlis says:

    ik heb vroeger samen met mijn ex…. hele colonnes Amerikaanse trucs en vw-kevertjes zitten bouwen en schilderen 🙂
    En nu hebben we al een jaartje of drie een vw type 2 busje op de kast, maar dat komt er niet zo van

  10. Annette says:

    Hi Rami,
    Vanmorgen speciaal een log voor je gemaakt. Gebbetje:>)

  11. Ramirezi says:

    @Betulanordica; Mooie plaatjes op die site, maar m’n zoontje zal het wel saai vinden. Hij gaat bij zijn (recente) voorliefde voor oorlogstuig uit van het online knokspelletje battlefield 2; daar kun je gewoon in die dingen rondrijden…

  12. Ramirezi says:

    @Annet; Mooi plaatje hoor, heb nog even gekeken of hij leuk staat aan de zijkant, maar het moet geen eroblog worden….

  13. Croisabel says:

    Klinkt heel bekend!!! Niet de tank, maar het snel het licht uitdoen…. ik las altijd stiekem!!!:)

Geef een reactie

