Het Wildrijk

Ben je een natuurliefhebber ? Genieten is het op dit moment in het Wildrijk, een klein natuurgebiedje vlak bij Sint Maartensvlotbrug dat in bezit is van Landschap Noord-Holland.

Ieder jaar is het weer uitkienen wanneer de wilde boshyacinten precies in bloei staan. Daar komen we meestal achter door afstemming met andere “natuurfreaks”. Als die er net zijn geweest, dan vragen wij hoe “het erbij stond”.

“Nog een paar dagen”, was het antwoord afgelopen woensdag…

Vandaag was dus de dag. We waren denk ik net iets te vroeg, want er stonden nog aardig wat boshyacintjes in knop. Maar evengoed had het Wildrijk nu ook al weer die prachtige blauwe zweem.

Conclusie: De komende week is het op z’n mooist…..

Gaan !

13 Responses to Het Wildrijk

  1. Zwollywood says:

    GAAN ……goeie foto’s Ramirezi!

  2. Ramirezi says:

    In ’t echt zijn ze nog mooier Zwolly, alleen ik mocht niet meer dan 60 kb van de VK opsturen….

  3. marlis says:

    mooie foto’s! (ik heb hier nog geen boshyacint gezien… )

  4. Ronnie says:

    Hmm, ik ga mijn fiets morgen toch repareren, misschien zondag maar even een tochtje maken.

  5. De Kale Doperwt says:

    Mwaaa! reeds gevonden maar evengoed mooier dan mooi, mhpfpfffff, lekker he?

  6. Theodora says:

    Nirvana!!

  7. Helena says:

    Prachtig! en wat een rust!!

  8. anoniem says:

    schitterend, mooi plek, ik proef en ruik het!
    Gegroet en Selam…

  9. ali cirillioglu says:

    waarom is ali C. anoniem?

  10. fran says:

    schitterend
    kijken of ik hier ook zo’n bos kan vinden

  11. doranne says:

    die wilde boshyacintjes, zijn dat de zelfde als die men in Engeland blue bell noemt?

  12. Ramirezi says:

    @Doranne; even wat plaatjes bekeken, ik denk van wel ja….

  13. doranne says:

    goh, nooit geweten dat die in Nederland ook in het wild groeiden.

Geef een reactie

