De koele moordenaar

Het is zomer, tijd voor een rondje om de wijk met een ijsje in de hand.
Snel naar de “chinees en snackbar tegelijk” op de hoek.
Het kleine snackbar chineesje dat zich te weinig scheert lacht ons vrolijk toe.
“Twee oubliehoorns alstublieft.”
“Is tweevijftig.”

Na het geld aangenomen te hebben draait hij zich om en begint het eerste hoorntje te vullen voor mijn vrouw. Ondertussen sta ik wat naar zijn kleren te kijken en vraag me af of hij zijn handen wel wast na een bezoek aan het toilet.
Achter ons zit een chinese vrouw, zij is bezig om in recordtijd een sigaret te verstoken. De blauwe walmen prikken in mijn ogen. Zou het zijn vrouw zijn ?

Daarna is mijn hoorntje aan de beurt. Opeens klinkt een luide knal. Het kleine snackbar chineesje maakt een beweging alsof hij in zijn buik is getroffen. Even wankelt hij, ik vrees voor mijn ijsje… dan herstelt hij zijn evenwicht. Was dit een afrekening door de chinese mafia ?
Al snel blijkt het minder luguber dan gedacht, het ijs is bijna op en daardoor komt er wat lucht mee. Bij iedere volgende knal maakt het kleine snackbar chineesje weer bewegingen alsof hij getroffen wordt door een kogel uit een .357 Magnum.
Door druk op allerlei pedalen te trappen onder aan het apparaat probeert hij vergeefs het probleem op te lossen.

Ik draai me om naar zijn mogelijke vrouw en maak met mijn hand en vingers een pistool na. Bij iedere knal schiet ik op het kleine snackbar chineesje die de kogels zwaar incasseert. Ze komt niet meer bij van het lachen.

Het zijn twee heerlijke ijsjes geworden.
Die van mij heeft wel een wat aparte vorm…

11 Responses to De koele moordenaar

  1. Jos Goedmakers says:

    Boef!…;-)
    Als je TOCH praat over ‘een rondje in de wijk’…dan heb ik een verrassing……

  2. Helena says:

    Ha ha ik vind dit echt leuk! Ik krijg de slappe lach!
    Een afrekening door de chinese maffia.. ja je weet maar nooit!

  3. sjaalman says:

    @ hmm, ook ik kon mezelf en de kinders niet meer in bedwang houden. Een lekker ijsje onder de grote Baaf. En dan lekker mensen kijken.
    (wat voor ijsmachien is dat trouwens?)

  4. jacob hesseling says:

    maak je (ijs)koud verhaal , sta van schoonheid paf ,
    bedankt voor het ijsje, ik vind hem / haar lekker
    hem toch ?

  5. marlis says:

    lekkel aisie!

  6. therataal says:

    Stoele jongen doet paf, paf.

  7. De Kale Doperwt says:

    Geen gatenkaas maar gatenijs, dat krijg je met luchtpistolen 🙂

  8. E de Waal says:

    Koud kunstje

  9. Theodora says:

    jij doet een moord voor een ijsje? hahaha, erg grappig verhaaltje weer.

  10. Vod says:

    Hi hi ;)) Leuk verhaal. Ik ben in de zomer een beetje verslaafd aan ijsjes en krijg van het plaatje alweer zin in mijn volgende ijsje.

  11. Woudje says:

    Misschien een langzame moordenaar: door buikloop ?

Geef een reactie

