Biertje ?

Het derde uur geeft mijn stageloopster Mier les. De zon schijnt, dan gaan biologiedocenten in het binnenland vast altijd naar het bos met hun klas. Fijn voor ze. Wij gaan lekker naar het strand. We hebben een leuke opdracht in elkaar gezet en na een korte uitleg springen de leerlingen op de fiets richting Huisduinen. Ze hebben er zin in en gaan best hard. Mier en ik fietsen op ons gemak er achteraan.

Bij Huisduinen gaan we over de dijk heen, naar de eerste strandtent. Daar parkeert iedereen zijn fiets. We kijken eens om ons heen. Mier vindt dat deze biologieles mooi aansluit bij de net afgeronde lessen voortplanting. De dames die om de standtent heenliggen laten een aantal fraaie secundaire geslachtskenmerken bruinen in het zonnetje.

Dan mis ik mis Cas.
“Weet iemand waar Cas is ?”
“Die staat net een biertje te bestellen, meneer !”

Je gelooft je oren niet. Het is elf uur in de ochtend. Cas is veertien.
Ik vlieg de trap op, been met flinke stappen het behoorlijk bezette terras over en storm de strandtent binnen. Daar krijgt Cas net een biertje in zijn handen gedrukt van de barkeepster. In een lullige plastic beker.

“Hier dat bier !”
“Hoezo, ik heb het toch betaald ?”
“Je dacht toch niet dat je in mijn les bier kunt gaan drinken ? Inleveren en terug naar school, melden bij het straflokaal.”
Cas druipt af. Nu pas zie ik hoe vol de strandtent staat.
“Goed gedaan hoor”, zegt de barkeepster tegen mij.

Alsof ze zelf niet had kunnen zien dat ze bier tapt voor een knulletje van veertien.

15 Responses to Biertje ?

  1. Zilvertje says:

    Jeetje, die is er twee keer vroeg bij! Ik hoop dat het een vervolg krijgt, ik vind het zo leuk geschreven.

  2. Zilvertje says:

    Het is een mooie "duinen" foto!

  3. fran says:

    en die mevrouw op de foto wat deed zij

  4. marlis says:

    strafbaar, die bardame

  5. ely de Waal says:

    Tja ,je deed denk een terrechte ingreep Ramirezi
    Maar als de foto relevant is voor het uitzicht daar ,dan kan ik mij wel voorstellen dat je als 14 jarige acute dorst krijgt:)

  6. Grutte Pier/Gidsvermelding says:

    … ach kan altijd erger…
    Collega maakte dit mee:
    Volle trein van Alphen naar Delft (ochtendspits) Iedereen op elkaar geklemt op het balkon. Gozertje, 14… zat op zijn kont tussen iedereen in…. huiswerk te doen….. greep in zijn rugtas, pakte een biertje… plopte het open, en ging verder… huiswerk…. Toen mijn collega uitstapte was deze jongen al 3 bier verder… het was net na 8-en….

  7. De Kale Doperwt says:

    Ik vind dit wel een beetje lullig van je, Cas wilde die dame op de foto net een biertje aanbieden in de hoop zijn lessen voortplanting wat verder uit te kunnen diepen en wie komt er binnen stormen…
    Tja misschien had hij die dame toch maar beter een Spa rood aangeboden 😉

  8. Gidsvermelding says:

    … muts…
    … Zou effe door 7 Ma… (hooooooooo

  9. Annette says:

    Al dat bruinende bloot daar wordt een veertienjarige dorstig van en dan maggie niet!
    Dan maar een Ranje met een rietje.
    Tjonge wat een tijden:>)

  10. Annette says:

    RanJA!

  11. app says:

    Onvoorstelbaar.

  12. therataal says:

    Wat heb je met het bierje gedaan?

  13. Zwollywood says:

    Rami….wat heb ji met die vrouw gedaan.?

  14. Ramirezi says:

    @Allemaal; om het verhaal af te maken…
    Op school kwam Cas dus naar me toe omdat dat nu eenmaal de regel is bij ons. Hij had natuurlijk zelf ook wel ingeschat dat ik het niet goed zou vinden, maar had gehoopt dat hij ‘m al ophad voordat ik zou arriveren… Pas naderhand ga je denken, ik had iets tegen die barjuf moeten zeggen. Toen ik op school kwam werd ik al door diverse leerlingen aangesproken over het gebeurde. Stel dat ik net één minuut later was geweest, dan had ik tot in 2020 elk jaar meerdere keren moeten horen dat leerlingen in mijn les bier mogen drinken…
    Het biertje heb ik laten staan en de dame laten liggen, in het onderwijs zit je werkeloos thuis voordat je het weet…

  15. Woudje says:

    Volgende biologieles: hoeveel hersencellen breek ik af in mijn jonge brein met een pilsje ?

Geef een reactie

