Eindelijk weer vrijgezel

Alleen op pad.
Vandaag loop ik helemaal in mijn uppie door de binnenstad van Alkmaar.
In mijn kielzog géén vrouw.
Ook mijn drie kinderen, de ‘pester‘, de ‘kan niks hebben’ en de ‘verslaggever‘ zijn er niet bij.
Dus ik hoef geen “Hou op” tegen de pester te zeggen.
Met als vast antwoord: “Maar hij begon !”
Waarna ‘kan niks hebben’ zegt; “Hij is al de hele ochtend bezig.”
Gevolgd door: “Maar jullie zeggen er nooit iets van en hij krijgt ook nóóit straf.”
“Okee, vanaf nu doet iedereen weer normaal, anders komt er niemand meer op de computer deze week !”
De twee heren leggen zich er bij neer en de rust keert terug.
Hetgeen zeker vijf volle minuten duurt.
Waarna de ‘verslaggever‘ het hele probleem weer oprakelt en alles weer van voren af aan begint. Ja, ik kan mijn kinderen soms echt missen…

Verder mis ik natuurlijk zinnetjes als; ik moet plassen, ik ben moe, duurt het nog lang, ik heb dorst, wanneer gaan we naar huis, en ga zo nog maar even door.

Ook vrouwlief is er niet bij. Dus geen urenlang bivakkeren voor paskamers. Wat een tijdwinst levert het alleen door het leven gaan op zeg !
Die tijd gaan we eens even nuttig gebruiken. Gedurende een uurtje of drie struin ik alle boekhandels af. Iedere keer als ik er ééntje uitkom moet ik knipperen tegen het felle licht in de buitenwereld. Tussendoor voor het juiste bloedsuikergehalte een ijsje met slagroom bij Laan.
Wouw, dit is lekker !
Het wilde vrijgezellenleven.

Ondertussen speelt het hockeyteam van Hermes, waarvoor ik moest rijden naar Alkmaar een prima toernooi. Als ik de tien en elf jarigen weer op ga pikken voor de terugweg naar Den Helder blijken ze zelfs kampioen geworden te zijn.

Op weg terug naar het noorden, langs het Noord-Hollandskanaal, denk ik nog even terug naar wat één van knulletjes van elf op de heenweg tevreden verzuchtte. Hij was eindelijk weer vrijgezel geworden.

Ik denk dat ik weet wat hij bedoelt.

14 Responses to Eindelijk weer vrijgezel

  1. kees smit says:

    je moet af en toe alleen kunnen zijn, maar zo’n drietal geeft toch wel kleur aan het bestaan, merk ik

  2. therataal says:

    Wel jammer dat je het toernooi gemist hebt!

  3. sjoukje says:

    =Hij was eindelijk weer vrijgezel geworden=
    Het knulletje van 11 jaar! Dat belooft nog wat,dit is waarschijnlijk de eerste maar zeker niet de laatste keer. Geloof me ik kan er boeken over schrijven met de historie van de mijnen :))

  4. Alice says:

    Hey daar ben ik weer eens,
    wat een leuk verhaaltje.
    Ben jij ook zo verzot op boeken? Ik kan het ook vaak niet laten, loop ik in de stad, heb ik mijzelf nog zo beloofd deze keer géén boeken te kopen,……doe ik het toch weer :))

  5. E de Waal says:

    Ach die kinderen dat valt wel mee
    Die zitten gewoon in een moeilijke fase
    Die duurt maar tot hun dertigste ongeveer
    Dus dat is zo om
    En langer dan drie uur vrijgezel is helemaal niet goed voor jouw
    Je zou maar in de goot raken

  6. marlis says:

    goh…. zouden er dan gewoon maar drie categorieen kinderen bestaan? (ik heb ook een pester, een kannikshebber en een verslaggeefster 🙂
    lekker zo’n wild ijsje ga ik ook eens eten! 🙂

  7. Zilvertje says:

    Koester het maar, voor je het weet, vliegen ze uit en dan groeit het missen dik op je ziel!

  8. carin says:

    Ik denk het wel marlis…ik heb ook die drie categorieen. Ik vraag me wel eens af wanneer ik er maar eentje had gehad of ze dan al die rollen zelf was gaan spelen…

  9. Moonfairy says:

    Denk je es een seconde in om er eentje echt nooit meer te zien………………..
    nee heh
    dacht ik al, liefs Moonfairy

  10. Vod says:

    Als je nog eens in Alkmaar bent kun je ook heel lekker ijs halen bij Marc’s O’lary (oid). Die zit naast de winkel van Mary Borsato. Vooral koekjesdeed en appeltaart zijn lekker, maar ze hebben zelfs dropijs.

  11. Ramirezi says:

    @Alice; boeken vind ik inderdaad heerlijk, om aan te zitten, om te ruiken en zelfs om te lezen. Maar op zoek naar boeken zijn is ook altijd een genot.
    @Ely; ik denk dat je gelijk hebt…
    @Marlis en Carin; en ik maar denken dat ik de enige was met zulke koters…
    @Vod; ga ik ook eens proberen…

  12. Woudje says:

    Het gras is altijd groener…
    Maar het gras aan deze kant is bij vlagen absoluut groenerder : )

  13. debby says:

    Heerlijk is dat hè? Om voor een paar uurtjes gewoon te kunnen doen waar jezelf zin in hebt… Op zoek naar boeken; struin, struin, ooh da’s niks, gauw door lopen, volgende zaak, hé, was dat?…effe kijken, voelen en lezen…twijfel, prijzig, wél mooi gebonden…
    En als je aan het end van zo’n middag dan toch richting ‘lange jaap’ en geliefden mag retourneren komen het beste van twee werelden samen.

  14. Theodora says:

    als je een relatie hebt, is het heerlijk om af en toe te genieten van een vrijgezelle middag. Als je verlaten bent, mis je het samen zijn. Het is het ook nooit goed of het deugt niet :)).
    groet T

Geef een reactie

