Wie is de vrijgezel ?

Afgelopen zaterdag liep ik dus in Alkmaar, van boekhandel naar boekhandel, het ruige leven van de vrijgezel. Ergens tijdens de wandeling van Zwaan & Ter Burg naar van der Meulen realiseerde ik me dat er zo weinig mensen alléén door de binnenstad liepen. Iedereen bevond zich in een groepje of was met een partner. Zou iedereen die alleen liep ook vrijgezel zijn, net als ik ?

Dat was nog niet zo makkelijk te beantwoorden, want hoe herken je een vrijgezel ? Met de vrouwen was ik snel klaar; geen flauw idee !

Bij de mannen kwam er wel het één en ander naar boven. De kleding is anders. Vaak net even te. Te netjes. Te slordig. Te smoezelig. Te kleurig.
De vrijgezellen die ik kende bewogen ook wat houterig, bedacht ik me nog. Hoe hoger geschoold hoe vaker vrijgezel misschien ? Beetje type nerd ? Lachen op het verkeerde moment ?
Het eindigde ermee dat ik ging lopen letten op mannen die er uit zagen als Jan Peter Balkenende. Gelukkig kwam ik hem niet tegen.

Thuis had ik het er nog even over met mijn vrouw.
“Jullie hebben op school toch ook zoveel vrijgezellen rondlopen ?”, vroeg ze.
“Ja, een heel groepje, weet je hoe die worden genoemd ?”
“Nou ?”
“De dikke mannen club !”
“Oh, dat komt omdat zaad dat de teelballen niet verlaat uiteindelijk weer door het lichaam wordt opgenomen”, zei vrouwlief met een stalen gezicht.
Dat lijkt me sterk, maar dit is een kans die je niet voorbij moet laten gaan Rami, dacht ik snel.
“Kijk, ik begin ook al weer een beetje een zwembandje te krijgen”, zei ik met een zielige blik, terwijl ik hoopvol met mijn vingers in mijn zij kneep.
“Nee hoor, jij snoept gewoon teveel.”

Jammer, ze had me door….

Ps: ben je op dit moment zonder partner, voel je niet aangesproken, je bent vast geen vrijgezel maar een happy sexy single !

14 Responses to Wie is de vrijgezel ?

  1. Rob says:

    Ach ja, ik kende er één die oprichter (en een van de twee leden) was van ADAM – "Anders Dan Andere Mannen". Met als enige doel… het overtuigen van vrouwen dat hij toch echt anders was. Zodat hij ze kon veroveren. Waarmee hij gelijk bewees dat hij niet zo anders was…

  2. marlis says:

    hahahahahaha (ojee, ‘die van mij’ begint ook alweer zo te bollen hahahaha)
    toch maar wat minder uitvoerig koken, dan… (zodat er meer tijd overblijft 🙂

  3. Theodora says:

    een vrijgezelle vrouw is altijd netjes gekleed, gekapt en opgemaakt. Doet ’s avonds boodschappen want overdag heeft ze een drukke baan. Èn ze kijkt om zich heen.
    En nu generaliseer ik natuurlijk ontzettend 🙂

  4. carin says:

    Uhm en hoe zit het met single vrouwen dan??

  5. Woudje says:

    De single vrouw is of extreem happy , tegen het hysterische aan, en loopt alle feesten wanhopig af. Vooral uitstralend ik ben bij, ik ben blij. En voortdurend een brede "pluk me"glimlach op hun gezicht.
    En het andere type, ook wel happy, maar niet zo hysterisch blij, zit zaterdagavond verschanst op de bank met een rol koek, doos chocola en een stapel video’s of DVD’s ( featuring lekkere mannen). Deze soort wordt zelden "in het wild" waargenomen : )

  6. Woudje says:

    Mooie verklaring trouwens van je eega voor dat buikvet. Laat mijn patiënten het maar niet lezen. "Kan ik niks aan doen, zuster, zijn mijn niet verbruikte zaadcellen."
    Hoewel sex schijnt veel calorieën te verbranden. Als ze dan niet naar de sportschool willen of een extra rondje wandelen om de flat, dan is er altijd nog het medisch verplicht sex hebben.
    Arme echtgenotes. Zal wel een hausse aan nieuwe hoofdpijnpatiëntes opleveren : )

  7. Ramirezi says:

    Grappig hoeveel dames er ineens op een blogje afkomen als het over vrijgezellen gaat ! 😀

  8. Ruwina says:

    Eeeh, waren dames dan niet de doelgroep van dit logje?

  9. Ramirezi says:

    @Ruwina; de vrijgezellen mogen zelf ook meediscussiëren natuurlijk….

  10. therataal says:

    Ik zeg niets, je krijgt alleen een aanbeveling!

  11. Annette says:

    Zo’n ingebouwde zwemband is toch wel handig. Je blijft altijd drijven.
    Zouden ze ook vrijgezellig zijn? :>)

  12. Annette says:

    Het woord vrijgezel trok me aan. Het is een stille hoop:>) op toch dat ene perfecte samenzijn. Hoewel dat helemaal niet kan. Dus ik denk aan een soort Godsverlangen. Maar dat gaat misschien wel ver:>)

  13. alib says:

    Dat is wat ik zo mis… Van boekhandel naar boekhandel lopen, in om het even welke stad in Nederland. Nou ja, van antiquariaat naar boekhandel, naar boekenmarkt, naar…
    In een boekhandel kwam ik haar tegen…
    Nu hebben we kinderen en zoveel boeken dat het huis te klein is. Geen tijd meer om vrijgezel te spelen.
    Geen spijt, maar ik mis die uren in de boekwinkel…

  14. Solvejg says:

    Haha, wat een hilarisch stukje!! Die vrouwen toch 🙂

Geef een reactie

