Twee jonge merels op mijn hekkie

Zoals je ziet heeft ons zelfgevlochten tuinhekje een magische aantrekkingskracht op vogels. Voor die beestjes is het natuurlijk gewoon een vreemd gevormd struikje, zonder bladeren. Zojuist zaten twee van de drie mereljongen in onze tuin er even op te chillen.

Ze zijn handtam, je kunt ze zo pakken. Een uurtje geleden heb ik er nog ééntje de woonkamer uit moeten zetten. Eerst had de schat geprobeerd om door mijn kamerraam heen te vliegen, maar dat was toch wat hard. Het gaf een enorme dreun. Toen we uitrukten voor de reddingsoperatie vloog ze snel de kamer in. Ze liet zich rustig pakken en vloog daarna weer weg. Misschien zat ze op het hekje net haar hele avontuur aan haar zus te vertellen. Totdat die malloot met zijn digitale toestelletje er aan kwam. Hij maakte ook nog allerlei rare, maar best wel lieve geluidjes.
Uit nieuwsgierigheid toch maar even blijven zitten tot de flits…

Een tuin zonder vogels. Je moet er toch niet aan denken.

19 Responses to Twee jonge merels op mijn hekkie

  1. fran says:

    ze zijn ook zo schetig
    en dus niet bang he
    hier hangen ze ook heel dichtbij
    leuk Rami
    we hoeven niet altijd naar de dierentuin
    groet FRan

  2. moonfairy says:

    ik zou het bijna willen schilderen
    of tochmaar niet
    liefs Moonfairy

  3. pw says:

    En daarna vlogen ze weg? Mooi met die kleurtjes linksonder.

  4. Persefone says:

    erg mooi en lief ramirezi! inspireert mij weer tot een verhaal in de cyclus "De Dieren"!

  5. klaas (parijs) says:

    Gevleugelde rakkers. Verwen je ze niet teveel?

  6. Zwollywood says:

    Oh…..ikke vin dit ech heel leuk!

  7. Helena says:

    Wat leuk!Ik heb een balkon en bij mij komen musjes wat te eten zoeken en een merel komt er vaak zitten om te zingen (fluiten) en wat te drinken uit een vogelbadje wat ik heb neergezet.
    Leuk dat ze zo tam zijn die jonge merels! Meestal vluchten ze toch wel weg!

  8. geja says:

    wat een prachtig stel…..

  9. Vod says:

    Mooie beesten. Ze zien er ook zo lekker rustig uit.

  10. Grutte Pier says:

    Bij mij zit er ook een nestje in de klimop. Een kat uit de buurt heeft dit inmiddels ook door. Ik heb ‘m nu al een flink aantal keren wegejaagd….
    Het is nu erg stil, ook geen aanvliegende ouders meer. Ik hoop dat ze zijn uitgevlogen….

  11. Phelan says:

    Fraaie foto, Ramirezi, zonder vogels geen leven.

  12. marlis says:

    o wat zijn ze toch leuk! En wat ben ik blij dat ik inmiddels weet hoe dom die beesten blijven zitten… en dat dat zo hoort, en dat ze heus echt niet verlaten zijn door hun ouders – die door katten opgegeten of overreden zijn 🙂

  13. Zilvertje says:

    Wat een schatjes. Hebben ze best wel een hard koppie!

  14. De Stripman says:

    Dinsdagochtend zag ik toen ik langs het bejaardenhuis fietste een puttertje landen, in de top van een jonge eikenboom. Ik was zo verrast dat ik onmiddellijk in de remmen kneep. De vogel schrok daar gelukkig niet van, waarschijnlijk is ie er wel aan gewend dat mensen hem op straat aanstaren, maar bleef nog even zitten en liet zelfs zijn trillende roep horen.

  15. Alice says:

    Nee inderdaad, een tuin zonder vogels. Wat zou dat zijn?
    Wat een lekkere hoopjes heb je daar zitten!

  16. debby says:

    wat skeetig!
    Vanwege m’n werk ook veel langs de weg. En nu vanuit alle hoeken en gaten jong grut de wereld gaat verkennen zie je ze overal! En het mooiste is dat ze nog helemaal geen gevaar zien. Ze zijn nog niet bang voor mensen…

  17. evy says:

    @ ramirezi
    Ik woon in een waterrijke buurt en daar wonen ook veel eenden, Ik wilde vanavond mijn oprit inrijden en zag nog net op tijd een koppeltje eenden voor mijn wielen. Ze zaten daar heel rustig te zitten en waren niet van plan om weg te gaan. Dus ben ik maar uitgestapt en heb ze vriendeljk te woord gestaan dat het toch echt onverstandig was om onder de wielen van mijn autoto te komen. Ze keken me eens aan of ik gek geworden was. Tsja toen heb ik maar in mij handen geklapt en ze waren meteen weg. Weer een koppeltje gered denk ik dan maar.

  18. Ramirezi says:

    @Evy; goed gedaan ! Wij staan altijd weer versteld hoe mensen allerlei beesten dood kunnen rijden – als je nu langs het duin rijdt dan weet je toch dat er jonge konijnen langs de weg zitten ?

  19. Dikke Leo says:

    Ze zijn wel erg in elkaar gekorpen. Volgens mij zijn het musjes 🙂

Geef een reactie

