De wakkerste luilak sinds jaren

Het is ieder jaar weer spannend voor ons, zal er dit jaar tijdens de luilak iets gebeuren ? Ik woon niet bepaald in een erg opwindende buurt wat dat betreft. Eigenlijk horen we meestal helemaal niets, maar dat kan ook aan onze goed geïsoleerde woning liggen. Als enige voorzorg gaat ’s avonds de voorbel uit.

’s Ochtends nemen we bibberend de schade op; waar zitten krassen op mijn auto, zijn er planten vertrapt, zit het hele raam onder de boter misschien ?
Nee hoor, weer niks gebeurd….

Tot op vandaag natuurlijk. De twee rami-boys; 10 en 12 jaar, wilden ook meedoen. De oudste had afgesproken om vijf uur, de jongste om zes uur. Je raadt het al; van de luilak nog nooit wakker gelegen, nu ging de hele ochtend de voordeur open en dicht met een grote knal, stonden er allemaal vriendjes in de hal te praten, waarna het hele spul op pad ging met de aangeschafte luchthoorns.

Ze mochten meedoen, onder de voorwaarde dat ze van de spullen van een ander afbleven. De jongste was onderweg nog een politie-agent tegengekomen, nooit geweten dat die al zo vroeg begonnen. De agent vond dat de jongste rami zich prima aan de regels hield ! De oudste is wat minder betrouwbaar ben ik bang, zijn luchthoorn zat bij terugkomst namelijk nogal onder de zeepresten….

“Nog leuke dingen meegemaakt mannen ?”
“Nou, bij het bejaardenhuis stonden drie oude opaatjes de wacht te houden.”
“En we zijn een paar keer uitgescholden, dat we op moesten sodemieteren !”

“Waren er nog veel kinderen zeep of boter aan het smeren ?”
“Nou, er kwam wel een mevrouw naar buiten die vroeg of we nog een pakje boter wilden hebben, maar dat wilden we niet !”
“En ze waren ook overal maandverbandjes op de ramen aan het plakken !”

8 Responses to De wakkerste luilak sinds jaren

  1. Woudje says:

    Jemig, ja da’s waar er bestaat ook nog zoiets als luilak. Zou ik toch moeten weten als Calviniste. Ook als Roomse trouwens ?
    Krijg je wanneer je in een "gekleurde" wijk woont. Trouwens mijn ramen hangen net even te hoog (7 verdiepingen) om behangen te worden met Always. Goeie stunt trouwens.
    Ook geweldige zet van die mevrouw: boter aanbieden. Dan gaat de lol er snel vanaf, wanneer je het mag.

  2. Vod says:

    Ik was het vergeten en heb ook niks gemerkt. Gelukkig doet onze bel het sowieso al niet.

  3. De Kale Doperwt says:

    Hier zaten er eieren in het raam. Eieren zijn erg populair, vooral hoog in gooien dan druipen ze lekker naar beneden. Helemaal lachen als het glas in lood betreft zoals bij ons. De verpakkingen boter en zeep lagen door de hele straat.
    Ik weet echter wel waar de doerakken wonen. Toen ik gisteren boodschappen ging doen ben ik het uiteinde van de straat met de claxon van de auto vol open uitgereden. Om acht uur liggen ze namelijk weer op 1 oor. Had ik ook nog een beetje luilak 🙂

  4. Ramirezi says:

    @Doppie; goeie aktie, ik heb mijn kids ook de hele middag lopen porren om te voorkomen dat ze in slaap vielen….

  5. tatra says:

    Vroeger gingen wij met een stel vrienden naar een doodlopende straat van acht huizen aan de ene en negen aan de andere kant. Deze woningen hadden allemaal een trek bel van mooi gepoetst koper. Bind bij de eerste deur vliegertouw aan de eveneens gepoetste deurknop en bind het aan de anderekant aan de bel. Ga zo verder tot de laatste woningen en bel vervolgens bij de eerste aan. Om schade aan jezelf te ontlopen klim je met ze’n allen in een hoge kastanjeboom recht tegenover de straat en hoop dat er net geen vroege krantejongen in de touwen terecht komt. Ik hoor nog het gekreun en gevloek van de mannen die allemaal op de scheepswerf werkten. Echt een straatje waar je de eerste weken je porum niet liet zien na alle lol. Gerritje tatra……

  6. betulanordica says:

    Ik zie mezelf nog in 1960 of 1961. Op een rode step. Vroeg op! Achter de step een deksel van een wasketel en nog veel meer herrie. Goed vastgebonden. En dan maar steppen. Rondje na rondje. Moe en hongerig kwam ik thuis. Zou ik toen een stapel boterhammen met dik boter en beleg hebben gehad? Dat waren nog eens tijden. Boter op de ramen? Nee, dat deden wij niet. Dat was spotten met voedsel. Brrrrrr.
    Maar evenzogoed maakte ik later op het hbo mee dat de wc-brillen met boter waren ingesmeerd. Dat gleed wel lekker:-D

  7. Ramirezi says:

    @Gerritje en betu; Mooie verhalen ! Proef ik een beetje heimwee naar vroeger tijden ???

  8. debby says:

    off-topic, maar inhakend op betulanordica. Op de middelbare school deden we nog wel eens huishoudfolie over de wc heen. Goed strak, zodat je het bijna niet zag, en dan de wc-bril eroverheen….
    Gingen we nonchalant in de gang rondhangen en dan maar wachten totdat er allerlei verwensing uit de sanitaire ruimte opsteeg.
    Zou ik nou nooooooit meer doen, dus heimwee??
    JAAA!

Geef een reactie

