De reanimatie van mijn jongste zoontje

Mijn mobiele telefoon gaat, terwijl ik nog op school ben.
We hebben de afspraak dat ik dan alleen gebeld wordt als er écht iets is.
Het is mijn vrouw.
“Ja met mij, ik ben nu in het ziekenhuis, Tom is gereanimeerd maar alles is weer goed met hem”, klinkt het aan de andere kant.

“Wat ! Gereanimeerd ?”, van schrik krijg ik zelf bijna een hartaanval.
Mijn collega’s kijken bezorgd mijn kant op.

“Nou ja, het zit zo, ze hadden op school een toneelstuk en daarbij moest Tom gereanimeerd worden. Alleen is er wat te hard op zijn borst gedrukt en had hij erge pijn. We zijn nu klaar wil je ons komen halen ?”

“Zou je dat volgende keer even in een andere volgorde willen vertelen !!!”
“O ja, sorry hoor….”

Naderhand hoor ik het hele verhaal. Na het reanimeren kwam de dokter erbij. Die was bang dat er niet alleen ribben gekneusd waren, maar dat misschien ook zijn milt was gescheurd. Zoonlief werd lijkwit met de ambulance afgevoerd.
Onderweg kreeg hij al een infuus in en eenmaal in het ziekenhuis werd bloed afgenomen. Allebei niet zo leuk, want tegen prikken kan hij niet; dan gaat hij onder zeil. Daarna volgden nog röntgenfoto’s en een echo van zijn ingewanden.

Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen. Gekneusde ribben is te doen. Zeker na vorige week. Toen zaten we ook al bij de EHBO omdat hij zijn nek had verzwikt, als gevolg van een voetbal die hard tegen de zijkant van zijn hoofd werd geschoten. De nekband die hij daarna moest dragen was er net weer af.

In het ziekenhuis hadden de broeders en zusters dikke pret.
Iemand het ziekenhuis in helpen met een toneelreanimatie, die kenden ze nog niet.

38 Responses to De reanimatie van mijn jongste zoontje

  1. christinA IP213.84.211.137 says:

    =In het ziekenhuis hadden de broeders en zusters dikke pret. =
    Ik heb blijkbaar echt geen gevoel voor humor.

  2. Mephisto says:

    Kan ik ook 2 aanbevelingen geven [voor de voorpagina]?

  3. Mephisto says:

    @ChristinA: blijkbaar niet, inderdaad. Want dit is humor eersteklas. Dit is een scetch voor Monty Python of Van Kooten & De Bie..

  4. christinA IP213.84.211.137 says:

    @mephisto
    Op zich ist natuurlijk wel humor, maar ik doel op de malloten van t ziekenhuis.
    Tis wel een kind dat binnengebracht is. Lachen doen ze maar in hun eigen tijd.

  5. Rob says:

    Beterschap voor de jongen! Tsja, wie Eerste Hulp Bij Ongelukken leert, moet natuurlijk bij het begin beginnen… het ongeluk. Anders valt er niks te helpen…

  6. Rob says:

    ch, Christina, wie dagelijks zo veel ellende ziet, die mag best eens lachen om zoiets. Wel eens een ambulance gebeld? Ik wel, toen op mijn werk een zeer ernstig ongeval was gebeurd. Nu kwamen ze niet lachend binnen, maar wel heel relaxed. Da’s toch gek als je zelf totaal opgefokt bent. Later besefte ik dat het beter was zo, en dat ze ook niet de hele dag gestresst konden werken. Een lach stelt zo’n jongen ook gerust: ‘Het is niet ernstig, ze lachen nog.’

  7. K says:

    Wat een pechvogel, die Tom!

  8. Ramirezi says:

    @Christina en Rob, we zijn nu twee keer onverwacht in het ziekenhuis beland, maar we zijn super tevreden over hoe het er daar bij de eerste hulp aan toe gaat (Gemini ziekenhuis in Den Helder). Erg kindvriendelijk; ze spreken het kind zelf aan, bij zijn naam, hebben alle geduld en nemen geen enkel risico. En net zoals Mephisto schrijft; het is toch eigenlijk ook een sketch van Monty Python ?

  9. christinA IP213.84.211.137 says:

    @Ramirezi
    =En net zoals Mephisto schrijft; het is toch eigenlijk ook een sketch van Monty Python ?=
    Je hebt gelijk, zo had ik t nog niet gelezen.

  10. Woudje says:

    Tom beterschap en in vervolg maar een stunt-dubbel inhuren. "Annie" bijvoorbeeld. Wordt graag beademd en gereanimeerd en krijgt geen gekneusde ribben, ze is van plastic. Of Tom, volgende keer kun je je beter alleen maar laten "beademen". Daarvoor wel een leuke dame uitzoeken natuurlijk.

  11. Vod says:

    Ik schrok wel van de titel. Gelukkig viel het mee.

  12. Helena says:

    Pfoeh is me dat schrikken! Het lijkt inderdaad wel een sketch voor Monty Python of Fawlty Towers of Van Kooten & De Bie!

  13. E de Waal says:

    ="Zou je dat volgende keer even in een andere volgorde willen vertelen !!!"=
    Doe jij dat bij ons de volgende keer dan ook even!!!
    Een blogger krijgt al zoveel voor zijn kiezen
    Mooi verhaal ,blij dat het zo goed afegelopen is

  14. therataal says:

    Wat een bizar verhaal!
    "He pa, moet dat nu weer, altijd hetzelfde verhaal" terwijl papirezi voor de 326e keer het verhaal vertelt, ditmaal op de zilveren bruiloft van zoon Tom.

  15. marlis says:

    oeh wel schrikken! Het lijkt erop dat jij dus ook zo’n geluksvogel hebt als ik met mijn een na oudste… loopt in alle sloten maar gelukkig! meestal met een sisser af 🙂 ik heb allang geleerd hem geen ongeluksvogel te noemen 🙂

  16. Tom (rami zoontje) says:

    Nou bedankt allemaal het gaat al weer steeds beter. Mijn vriendje die mij wat te hard had gereanimeerd is ook al langsgeweest. Hij had wat lekkere snoep voor mij. Maar ik was toch al niet boos op hem.

  17. Zilvertje says:

    Dat is schrikken. Ik vind wel dat ze dit op school goed moeten begeleiden, dit is niet goed doordacht.
    Beterschap!

  18. sjoukje says:

    Achteraf een heel grappig incident..
    Maar je vrouw zal het toch wel even benauwd hebben gehad!

  19. Ramirezi says:

    @Sjoukje; Gelukkig was rami-vrouw op school aan het helpen, zo zie je maar weer….

  20. Alice says:

    Wat een spannend verhaal, ik hoop toch zoiets niet snel mee te maken.

  21. ook een burger says:

    Bij EHBO training wordt eerst verteld dat reanimatie nooit op een persoon geoefend mag worden.U heeft geluk gehad. Reanimeren op een gezond persoon kan de hart van slag brengen met ernstige gevolgen. De school is nalatig geweest( ik neem aan dat alle leerlaren EHBO training krijgen)U heeft geluk gehad dat het goed is afgelopen.

  22. Red. Brulpik& Zuurswied says:

    Wij zouden u gaarne in onze link lijst opnemen.
    Heeft u daar bezwaar tegen?
    Bij voorbaat dank:
    Redaktie: Brulpik & Zuurswied

  23. De Kale Doperwt says:

    Mozes Kriebel, je komt even niet langs en dan lees je dit in ene weer. Doe ff rustig aan rami zoon. Ik weet uit ervaring dat je als papa erwt en dus waarschijnlijk ook als papa rami er niet bepaald rustig van wordt. Gelukkig is het goed afgelopen 😉

  24. Theodora says:

    mijn hemel, ik schrik mij helemaal wild van je titel beste Rami. Grappig verhaal, maar zoals eerder opgemerkt is reanimeren op een gezond mens niet zo verstandig. Ze hebben behoorlijk stevig op zijn bortskast geduwd als ik zo lees.
    Beterschap voor je zoon.
    groet T

  25. man met sombrero says:

    Haha! En: was dat effe schrikken!

  26. Voordaan says:

    Van wie heeft die jongen toch de gave om onmogelijke gebeurtenissen mee te maken? Moet erg denken aan je verhaal over je ‘jeweetwel’ ingreep. Geweldig voor je zoon dat jij dit allemaal opschrijft. Wat een geweldig verhaal weer!

  27. Voordaan says:

    En ook sorry: vergeet ik je zoon beterschap te wensen. Dank je wel Theodora dat je me daar aan helpt herinneren. (ik kijk nu weer serieus).

  28. Theodora says:

    voordaan,
    het is bedtijd!!

  29. juwu says:

    hey tom beterschap en ik hoop dat je een leuk ritje heb gehad!!

  30. Croisabel says:

    Jemig, de boodschap van dat telefoontje was inderdaad in de verkeerde volgorde verteld! Gelukkig valt er inderdaad nog een beetje om te lachen…

  31. Henk says:

    Van harte beterschap met zoonlief.
    Groeten, Henk.

  32. harm says:

    ff schrikken he rami!!

  33. Solvejg says:

    Jasses, wat een titel zeg! En wat een verhaal. Gelukkig een met een knipoog, maar ik moet er toch niet aan denken om zo’n bericht in deze volgorde te horen te krijgen. Van minder gaat mijn hart al op snel!

  34. Ramirezi says:

    Ter geruststelling; het gaat weer goed met Tom, wel wat rustig voor zijn doen. Nog even over het reanimeren zelf, het was al meerdere keren geoefend, zonder dat er echt werd geduwd, maar de laatste keer dus wel. Dus de school is niets te verwijten.

  35. fran says:

    Hevvvvvvvvvvvv tig hoor!
    Het is een gaag verhaal
    maar goed je zult het maar meemaken
    fet overkomt je zoon, de bal en het toneelstuk
    komt weer goed

  36. YomI says:

    misschien ben ik wat laat maar beterschap tom

  37. uie says:

    he ramiezoontje veel sucses nog. ? heb ik gevoel van humor?

  38. Rob says:

    Ik heb dit verhaal aan mijn vrouw laten lezen ze lag in een deuk!

Geef een reactie

