Watersalamander

Het heeft altijd iets raars.
Het leeft onderwater.
Het is glibberig en slijmerig.

Maar toch.

Gewoon handjes en voetjes.
Net zoals wij….

12 Responses to Watersalamander

  1. therataal says:

    Ik vind hem wel een sympathiek kopje hebben, hij vond het vast wel erg eng op jouw hand

  2. Zwollywood says:

    Ja Ramirezi…..jij snuffelt ook altijd onderwater. Hij is wel erg mooi.

  3. Cor says:

    die handjes zijn vertederend, maar hij leeft ook boven water

  4. erik says:

    Ik heb er, in het voorjaar, zeker 20 in mijn vijver zitten. Drukte, paaien, eieren leggen. Prachtbeestjes. Lekker laten zwemmen. IN deze tijd gaan ze het water uit en gaan ze op het land leven. zoekend naar insecten. OVerwinteren doen ze op het land, in de grond, onder stenen, tussen hout e.e.
    In het voorjaar gaan ze je vijver weer in.
    gr. erik

  5. viktor loman says:

    Bij mij zaten ze in de waterkraanput op mijn tuin, gered, een stuk of vier vijf. Maar dat vasthouden, is dat wel goed voor zijn huid?
    viktor loman

  6. Trullenhoedster says:

    ja schattig. Wij hebben er een stuk of 4. Maar @Erik: is dat echt waar, dat ze nu het land op gaan? Het is keidroog overal. Maar ik vraag dit, omdat we in de herfst de lekke vijver willen repareren, en aangezien de reiger onze vissen heeft opgegeten zouden alleen de kikkers en salamanders gered moeten worden. Maar daar hoef ik dan dus niet naar te zoeken?

  7. De Kale Doperwt says:

    Jup, dit is familie van degenen die ook bij ons in de vijver zitten, prachtig!

  8. Alice says:

    Ze zijn zo leuk!
    E. haalde er vaak een paar met haar schepnetje op, stopte ze in haar emmertje en nam ze mee naar huis, uuuuuuuren kon ze er zoet mee zijn.
    Ik vind het heerlijk als kinderen in de natuur bezig zijn, en laat ze vaak hun gang gaan. Totdat ik het ‘dierenbeulen’ ga vinden. :))

  9. Rob says:

    Je zou mijn moeder er gillend mee kunnen laten vluchten … mooi diertje weer, Rami!

  10. Ramirezi says:

    Goh, ze komen dus bijna bij iedereen voor ? Dat van het land opgaan klopt – het is gunstig als je wat stenen en bladeren laat liggen in je tuin, daar kruipen ze onder om te overwinteren…

  11. De Stripman says:

    Mooie foto !

  12. erik says:

    Salamanders zijn beschermd. Ik heb heel bewust wat leeswerk verricht. Ik heb in de hoek van mijn tuin, uit het zicht, een aantal dakpannen gestapeld. Stro ertussen. Hier gaan dan insecten en salamanders tussen overwinteren. Werkt goed. Ook kunje op dezelfde manier een stapel takken e.d. maken, stro ertussen. Klaar. Salamander kan de was doen. Als dank zal hij in je tuin blijven. Leuk gezicht, dat paaien in het water in het voorjaar, eitjes afzetten, achtervolgen .. Ik heb ze al een paar jaar in mijn vijver / tuin. Nu zie ik ze niet meer. zijn op zomervakantie.
    erik

Geef een reactie

