First Dutch Cretaceous Fossil Hunt Camp (2006)

De thuisblijvers hadden ongelijk.
Het was een fantastische expeditie dit jaar.
Allebei de deelnemers hebben genoten.
Rami en ramidochter.
De opzet was eenvoudig.
Klein tentje.
Eén gaspitje.
Drie nachten.

De activiteiten ?
Eén dag wandelen.
Eén dag natuurhistorisch museum maastricht.
Alle dagen fossielen zoeken.
En ’s avonds lezen.

Het fossielen zoeken had wisselend succes.
We hebben vooral belemnieten gevonden, in een riviertje bij de camping.

De tentoonstelling draakjes met veren was interessant.
Er was mooi te zien hoe ze, uitgaande van bergje fossiele botjes die nog het meeste lijken op een platgereden kip, prachtige reconstructies kunnen maken.

Op zaterdag naar groeve ’t Rooth geweest voor het betere fossielen zoek- en hakwerk. Een fossiele zeeëgel werd net voor Rami-dochters neus weggekaapt.
Dus viel uiteindelijk de oogst wat tegen.
We hadden er ook één kunnen kopen.
Voor drie euro.
Mooi niet.

We doen gewoon mee aan het Second Dutch Cretaceous Fossil Hunt Camp (2007)

10 Responses to First Dutch Cretaceous Fossil Hunt Camp (2006)

  1. carin says:

    Waanzinnig leuk dit!!!
    Mijn draakje n og tegen gekomen?? (zonder veren, dat wel)

  2. Renesmurf says:

    Al met al is het dus erg goed bevallen!
    Dat is altijd mooi, en minpuntjes hou je toch, dat hoort er bij.

  3. anna says:

    Een interessante bijdrage Ramirezi,
    ( mooie naam tch he)
    Zelf ben ik wel eens op zoek geweest naar de vuursalamander in dat bronnen
    bos in die buurt.
    En er leeft ook en vrij zeldzame pad in dat dorpje met "het hoogst gelegen kerkje", in die buurt. Ik weet de naam even niet meer.
    Ik heb daar veel gefietst:-)
    Een schitterende streek.
    groet
    Anna

  4. De Kale Doperwt says:

    Leuk, adressen genoteerd, wellicht ook wel eens iets om zelf te doen. Jullie hebben jezelf duidelijk vermaakt.
    Groet van de Kale

  5. K says:

    Ik dacht al bij de foto’s: Hé bekend terrein! Mooi hè, Zuid-Limburg.

  6. Ramirezi says:

    @Carin; jouw draakje is toch nog niet fossiel ?
    @Anna; die pad daar heb ik foto’s van, de geelbuikvuurpad – komt in het blogje van vanavond…
    @K; Limburg is het mooiste stukje Nederland, wist je dat ik erg zelf ook een jaartje heb gewoond ? In Valkenburg…

  7. K says:

    Dat wist ik niet. Valkenburg vind ik een typische gemeente. In de winter is het praktisch uitgestorven, in de zomer is het bomvol met toeristen. Ik ben geboren en woon nog steeds noordelijker in de Parkstadregio.

  8. betulanordica says:

    Wist ik niet (had ik ’t maar geweten. Was Motek er ook?

  9. Motek from Space says:

    snik…nee…Motek was er niet…MAAR MOOIE FOTOOS!!!! 😉

  10. Eline says:

    Klinkt goed, Rami. Zou ik ook een graag doen met mijn gezin.

Geef een reactie

