Staand plassen

Het is natuurlijk prachtig dat er op het internet de meest dwaze zaken terug zijn te vinden. Zo dacht ik net even aan de verschillende natuurhistorische musea, waar ik zoal geweest ben, en kwam zo op het Natural History Museum in Londen uit.

En gedachten kunnen raar lopen, want eenmaal met mijn gedachten in Londen dacht ik vervolgens aan de urinoirs onder Trafalgar Square.

Wouw !

Nog nooit in zo’n gave plek gewaterd. Alles is er van prachtig glimmend roestvrijstaal. En super schoon natuurlijk. Gewoon jammer dat het gele straaltje op een gegeven moment stopt.

Oh ja, en alles is gratis, zoals alle plasplekjes in Engeland. Kunnen ze in Nederland nog iets van leren. Hier betaal je als je pech hebt 50 eurocent voor een stinkend hol.

De dames zullen het wel niet snappen. Die willen natuurlijk het liefst dat alle mannen het voortaan zittend doen. Anders spettert het zo. Maar goed. Even zoeken op internet en ja hoor; via urinal net was het plaatje snel gevonden.

Mooi hè, mannen !

Niet missen tijdens het volgende bezoekje aan Londen hoor !

25 Responses to Staand plassen

  1. Babbelegoegje says:

    Ja, je kunt het zo gek niet bedenken, intypen op google en je vindt de vreemdste dingen. Mannen hebben overigens nog niet te klagen. Een boompje is hier ook snel gevonden.Voor een vrouw zit dat nog even anders. Als je onderweg, (bijvoorbeeld midden op de afsluitdijk bij het monument) één euro moet betalen om je plasje kwijt te raken, hebben vrouwen meestal geen andere keus.

  2. Phelan says:

    Goed idee, alle urinoirs weg!
    Maar van dit plaatje snap ik helemaal niets, ook niet via de link.

  3. Ramirezi says:

    @Phelan; die acht glimmende rondjes tegen de wand, dat zijn de urinoirs…

  4. K says:

    Ik snap het niet. Dien je in die pijp te urineren? Ze zitten zo dicht op elkaar, dat kan toch niet kloppen.

  5. Carin says:

    Het glimt er wel enorm zeg…je kunt um aan alle kanten bewonderen.. 🙂

  6. Theodora says:

    wat ik altijd knap vind, is dat mannen blijkbaar geen moeite hebben om in elkaars gezelschap te plassen. Die dingen staan hartstikke dicht op mekaar zeg en geen schotje ertussen.
    Het zier er wel bling bling uit. Lekker poetsen daar.

  7. Phelan says:

    O wacht ff! De foto zag ik niet goed in perspectief. het leek wel of die rondjes aan die ‘tafel’ vastzaten. Slechte foto dus.
    Samen met andere mannen plassen kan ik nog steeds niet echt. Als kind vroeger in de Haagse Cineac vielen ze me altijd lastig, want ze wisten wat ‘leukers’ dan plassen.
    Ik rende dan meteen terug naar Donald Duck, die bleef veilig op het witte doek. 🙂

  8. Woudje says:

    Fraai. Google eens Hundertwasser+toilet+ Kawakawa. Prachtig artistiek toilet (ook voor dames overigens) in Nieuw-Zeeland.

  9. coming soon says:

    Om jaloers op te worden. Er is zelfs gedacht aan verschillende hoogtes. En dan toch die symmetrie door de lager geplaatste bakken in het midden te plaatsen.
    Ik vind het prachtig.
    Is er ook een foto van de toiletruimte voor vrouwen?

  10. Jos Goedmakers says:

    Ja, dat is DEZE ruimte ook!…;-)

  11. Zilvertje says:

    Bah, ja, die spetters, als een vriendje bij mij thuis het staande doet, is dat zijn nekslag, dat stinkt de volgende dag zo.
    Zittend is beter, plast men goed uit!
    In Nederland wordt helemaal niet aan de meisjes gedacht, zelfs hier in de trein geen wc, ik vind het heel erg, je zult maar zwanger zijn of oud, of beide, oeps, dat kan niet, haast niet, doei!

  12. Zilvertje says:

    Vergeet ik nog te zeggen, dat ik het NIET MISSEN erg leuk vind.

  13. Ramirezi says:

    @Theodora; niet iedereen plast makkelijk in gezelschap hoor, gaat bij mij goed, maar mijn buurman moet niet teveel tegen me aan staan te "zeiken"….
    @Woudje; ja die is ook mooi, glimt alleen wel minder…
    @Zilvertje; nee hoor, jongetjes plassen staand juist veel beter uit….

  14. coming soon says:

    Inderdaad, staand plassen is beter. En een toilet maak je elke dag schoon, dus wat is het probleem?

  15. Noah says:

    Het lijken wel 8 glasbakken op een rij, één voor wit glas en één voor gekleurd glas en de rest…eh… voor ander glas.

  16. K says:

    Blijkbaar is het gezichtsbedrog en zitten die dingen toch wat verder van mekaar!

  17. elten says:

    Enigzins terzijde van het onderwerp (hoewel er toch verband zou kunnen zijn tussen trilobieten, pissebedden en urinoirs), maar ik meen in bezit te zijn van een trilobiet uit kalksteen in de Noord-Franse Ardennen. Ga daar nog eens kijken, Ramirezi.

  18. Zilvertje says:

    Heb een onderzoek gelezen dat zittend plassen prostaatklachten op latere leeftijd tegengaat, maar heb niet gekenen wie het onderzoek publiceerde, zou de brillenfabrikant kunnen zijn. :+)

  19. Voordaan says:

    Dit is helemaal top. Zittend plassen is het enige alternatief als er geen urinoir is. Maar eigenlijk geldt: Iedere vent zijn eigen pisbak!

  20. lidy says:

    In Tibet was ik erg jaloers op de mannen, die liepen dan nonchalant een stukkie van de weg af en gaan met die banaan. Als vrouw heb je’t dan toch moeilijker. Op 5400 mtr is zelfs het door de knieen gaan vermoeiend en dan ook nog zo weinig beschutting. Maar ja, zie ik het nou goed en zijn die tubes zeg maar op verschillende hoogtes?

  21. Ramirezi says:

    @Elten: heb je plaatje van het beestje ?
    @De dames; ik kan wel merken dat jullie nooit in Engeland naar een urinoir zijn geweest… Normaal sta je meestal gewoon tegen een soort van muurtje aan te wateren, waarlangs (heel soms) een straaltje water naar beneden spoelt om de boel schoon te houden. Schouder aan schouder. Dus niks gezichtsbedrog K… Het leuke is dan dat het plasje van je buurman bij je voeten door het gootje langs komt. Kun je gelijk aan de mate van geelheid zien of hij wel genoeg heeft gedronken die dag. Gezellie joh…

  22. Dunja says:

    Zeg je `t dan?

  23. Thera says:

    Brr, ben je daar niet bang?

  24. Ramirezi says:

    @Thera; als ik een vrouw zou zijn wel, denk ik…

  25. Dunya says:

    Is er geen dier te bedenken waar jij bang voor bent,Rami?
    Ook niet voor een vleermuis?
    Ik wel.
    Brrrr..zo`n eng beest.
    Vliegt met radar!!!
    Are you afraid,ma cherie,zei de Fransman met zwaar Engels accent.

Geef een reactie

