The revolution will not be televised

Hebben jullie net Chavez nog langs zien gaan bij Fidel ? Geen idee hoe jullie over de beste man denken. Zelf had ik wel de nodige (voor)oordelen.

Vorige week zag ik de herhaling van Chavez, de strijd om de macht (NPS).
Eigenlijk keek ik met het idee; het zal wel niet zoveel zijn. Maar het bleek werkelijk een adembenemende documantaire te zijn. Een filmploeg mocht Chavez volgen en kwam toevallig in een staatsgreep terecht. Het is gewoon een avonturenfilm, maar dan in werkelijkheid.

Opvallend zijn twee rollen. Als eerste die van de commerciële media. Maar ook; de rol die de VS speelt op de achtergrond

Maar ga die documantaire zien en kijk of dat je mening over Chavez nuanceert.

The revolution will not be televised

4 Responses to The revolution will not be televised

  1. Qabouter says:

    Ik heb de docu niet gezien, maar ik denk dat mijn visie op die zaken al wat genuanceerd is. Het opstaan van zulke mensen, die zich hardop en actief profileren tegen de VS is logisch.
    De VS roert in zuid-amerika al jaren een lepel door de politieke soep heen. Bevalt de smaak niet, voegen ze even een dictator toe, naar smaak. Bevolking onderdrukt, economie kapot gemaakt en goedkoop uit die landen importeren wat je zelf niet kan produceren, omdat ze de ‘hulp’ nodig hebben. Maar alle andere producten worden middels import belastingen zo duur gemaakt dat ze niet kunnen concureren met de amerikaanse markt.
    Dat soort dingen zet veel kwaad bloed onder een bevolking.

  2. De Kale Doperwt says:

    Ik schaar in deze volkomen achter de visie van Qabouter. Het is de agressieve buitenlandse "politiek" die een voedingsbodem mogelijk maakt voor mensen als Chavez. Een logisch gevolg…

  3. Janosh says:

    Beide heren zijn vriendjes van Zapatero…, Spanje onder 1 hoedje met Chavez en Fidel, gevaarlijk… en dan ook nog goede vrienden met Bush. Ik snap de hele wereldpolitiek niet.
    p.s. prachtige foto’s hiernaast.
    http://janoshcuentos.web-log.nl

  4. Mathias says:

    Viva Chavez!

Geef een reactie

