De Kolibrievlinder

Een paar jaar terug werd hij voor het eerst bij ons in de buurt (J’dorp) gesignaleerd. Maar je zag hem erg weinig en als ik met mijn fototoestel naar buitenkwam dan nam hij snel de vlucht.

Als ik dus ergens graag een goede foto van wilde maken dan was het wel van de Kolibrievlinder. Eigenlijk is het een Pijlstaart.

In Frankrijk zie je het beestje echter veelvuldig vliegen.
Maar dan nog is hij zo snel dat mijn foto’s meestal matig waren.

Deze schat had iets meer geduld met me.
Eigenlijk vond ik haar nog het leukste van Cahors.

En dat duiveltje op de brug natuurlijk….

20 Responses to De Kolibrievlinder

  1. Helena says:

    Heb jij de foto’s gemaakt, is het dus toch gelukt? Mooie vlinders ! Ik heb er dacht ik een of twee keer eentje gezien maar weet het niet zeker, de vlinder was zo snel!

  2. marlis says:

    zoiets van: ‘hang nou es stil!’ 🙂
    leuk, ik wist niet dat die ook al bestonden.

  3. Helena says:

    Ik zie inderdaad dat je hem zelf hebt gefotografeerd, goed hoor!

  4. Renesmurf says:

    Het is een apart beestje!

  5. francis says:

    mooi
    wat een werk zo in de lucht blijven en fladdersnel met je vleugels
    goed niet in nl maar in la douce france
    mooi hoor

  6. erik says:

    Heb ik in de zomer voor het eerst in onze eigen tuin gezien. Prachtig gezciht. Ik heb er geen foto van kunnen maken.
    erik

  7. K says:

    Dieu, wat een dik mormel is die kolibrievlinder! Ik heb dit jaar de Morpho gezien op vakantie, wonderbaarlijk mooi.

  8. De Kale Doperwt says:

    Moet je jezelf eens voorstellen dat je zelf zo’n inspanning moet doen om te kunnen eten. Dit is echt niet relaxed tafelen.

  9. viktor loman says:

    Ik heb hem een keer in mijn tuin in amsterdam gezien, en hij wordt op het complex af en toe gesignaleerd. Ik dacht eerst echt dat het een vogeltje was. Goed geschoten, mij is het niet gelukt toen.
    groeten
    viktor

  10. Woudje says:

    Geweldig dat het je gelukt is om hem te vangen op de foto. Prachtig kiekje. Aanbeveling !

  11. lidy says:

    Ramirezi, je blijft mij verrassen, je bent een kanjer!…

  12. Roel says:

    "Eigenlijk is het een Pijlstaart." Betekent dat dat het officieel geen vlinder is?

  13. kees smit says:

    Ik moet altijd even doorbijten voordat ik je blog binnenkom, maar het is steeds de moeite waard. Prachtig dat je die vlinder van twee kanten boven dezelfde bloem hebt kunnen nemen. Als ik moest kiezen, zou het de onderste foto zijn.

  14. Ramirezi says:

    @Roel; Pijlstaarten (Sphingidae)zijn wel (stevige) vlinders. De meesten hebben een roltong waarmee ze zich al zwevend voor de bloem voeden.
    @Kees; Hoezo doorbijten ? Als je de beestjes soms eng vindt, dan zou ik maar niet naar mijn volgende blogje kijken….

  15. kees smit says:

    Het gaat me om je angstaanjagende banner, kun je die niet achter Steve aansturen?

  16. Ramirezi says:

    @Kees; Oh mijn Allosaurus, die doet niks hoor, je ziet toch dat hij naar je lacht ?

  17. Bep says:

    Prachtig die foto’s van de kolibrievlinder.
    Ik heb er in de buurt twee keer een kolibrievlinder gezien. Maar die ging ook razendsnel. Dus voordat ik de camera had gehaald was hij al lang verdwenen. Maar iedere dag kijk ik er naar uit.
    Je hebt mooie blogs en foto’s.

  18. Alie says:

    Dat valt zeker niet mee om die vlinder te fotograferen. Toch zijn het mooie foto’s geworden.
    Wat een prachtig visje, die ramirezi.
    Mooie blog.

  19. Ramirezi says:

    @Alie; Best lang achteraan gerend ja…
    dank je !

  20. Glaswerk says:

    Helemaal niks mis mee.

    Alleen is mijn kolibrievlinder wel een jaar of vijf jonger 😉

Geef een reactie

