Maagdelijk, lief en wit


Wanneer vind je iets lief ?
Of ongerept en maagdelijk ?
Nou, dat is helemaal niet zo moeilijk.
Wit is de kleur van de onschuld.
En iets dat harig is en zacht, dat is lief.
Als ik af ga op de mening van mijn kinderen tenminste.
Dat is ook niet gek, want die hebben een jarenlange knuffeltraining ondergaan.


Dus dit Uiltje, dat we vonden bij het zwembad, is het allemaal.
Maagdelijk, lief en onschuldig.


Een wit, harig insectje, ik denk Acronicta, alleen de exacte soort ken ik niet.
Een Uiltje dat er veel op lijkt is het Schaapje (Acronicta leporina), maar die heeft veel meer vlekjes.

Bij gebrek aan beter doop ik haar dus maar; de Vliegende Non.

15 Responses to Maagdelijk, lief en wit

  1. marlis says:

    nou, naar mijn smaak zijn zijn pootjes toch iets te kriebelig en zijn ogen iets te eh….
    (iewl! :-))
    je krijgt mijn hele halve aanbeveling!Reactie is geredigeerd

  2. Henk says:

    Marlis, niet zo flauw. Groot meisje zijn 🙂
    Groeten, Henk.

  3. Woudje says:

    Sluit me aan bij Marlis. Zo op een plaatje is t-ie prachtig, maar rondfladderend in je huis krijg ik er toch wel en beetje kippevel van.

  4. Ronnie says:

    Hij ziet er bijzonder uit, van achter op de rug gezien. Net of hij oren heeft. Dit is zo ongeveer het eerste insect die ik ingezoomd gezien niet eng vindt.

  5. Jezzebel says:

    Oh wow! Ik vind het toch maar doodeng! Wat een pracht foto’s.

  6. doranne says:

    oh wat een liefje, wat een dotje,
    wat een snoesje
    wat een wezenloos mooie foto weer.

  7. Rob says:

    ’s weer mooi Rami. Toch nog eens denken voordat ik met een opgerolde krant rond ga ;-)Reactie is geredigeerd

  8. Theodora says:

    dit is wel weer een heel bijzonder diertje. Vooral op de eerste foto lijkt het net een nepdiertje. Het doet me denken aan een soort van Furby. Geeft ie ook geluid?

  9. Ramirezi says:

    @Theodora; als je ‘m zachtjes aait dan zingt hij het Wilhelmus… ;D

  10. mariska says:

    Ehm ook handig voor Silence of the lambs deel 3..? Of ben ik de enige die daar aan moet denken…

  11. Bep says:

    Wat een prachtig beestje en super foto. Dat is wel heel erg close-up genomen. Zo’n mooi wit pakje en dan nog met zwart afgezet zou je toch zelf nooit verzinnen.
    Ik weet niet of je ook wel eens op de volgende site kijkthttp://www.waarneming.nl/
    Als ik foto’s maak in de natuur en weet niet wat het is dan vraag ik het daar wel eens.
    Meestal krijg ik snel antwoord.
    Maar volgens mij weet je zelf wel de meesten namen van de beesten die je fotografeert.
    Maar bij twijfel kan het daar altijd.

  12. Ramirezi says:

    @Bep; waarneming.nl is een goeie tip Bep, ik ga er meer gebruikt van maken…

  13. Croisabel says:

    Prachtig beestje!!! Om verliefd op te worden!

  14. Ramirezi says:

    @Croisabel; je lijkt er wel wat op in je judopakkie !

  15. Zwollywood says:

    Ik wou dat ik vliegen kon…vliegende non.

Geef een reactie

