De Nederlandse Spoorwegen; lekker makkelijk

Dat viel niet tegen vanochtend. Waren we toch mooi op tijd.
Helemaal vanuit Den Helder naar Utrecht Cs, zonder een centje pijn.
Al dat gezeur over de NS ook altijd, zie je wel dat het in de praktijk reuze meevalt, nog 300 meter….

“Dames en heeeeren vanwege enkele problemen is het treinverkeer verstoord en kunnen wij nog niet Utrecht Cs binnenrijden, we wachten even op een plaatsje.”

Mmm.
….
“De aansluitende trein naar Lunetten halen we niet meer.”

Toch nog binnen.
….
De omroepster heeft druk werk want er is nogal wat aan de hand. In zo’n beetje alle richtingen doet het treinverkeer het niet meer of bijna niet meer.

Om het nog makkelijker te maken hebben ze het grote bord met informatie over treinen, perrons en tijden ook maar afgezet.

Om het nog makkelijker te maken hebben ze ook alle mensen die maar iets aan informatie kunnen verschaffen verstopt.

Om het nog makkelijker te maken rijden de treinen niet vanaf het perron waar ze volgens de gele borden zouden moeten staan.

Om het nog makkelijker te maken hebben ze de roltrappen omhoog allemaal uitgezet.

Om het nog makkelijker te maken hebben we uiteindelijk maar de bus richting Lunetten genomen.

Om het nog makkelijker te maken was de conferentie, waar we met z’n allen te laat aankwamen, nog maar niet begonnen bij gebrek aan deelnemers.

13 Responses to De Nederlandse Spoorwegen; lekker makkelijk

  1. kees smit says:

    What happened? Was de stroom uitgevallen? En die conferentie, waren al die laatkomers met de auto?

  2. Ramirezi says:

    @Kees; ook treiners kees en wat er precies gebeurd was ? Ik heb nog even gezocht op het internet, niks te vinden….

  3. TheoB says:

    Je hebt toch wel een claim ingediend ?
    Niemand schuld en wijzen naar elkaar. Privatisering ,het wordt nog eens de ondergang van alles.

  4. Ramirezi says:

    @TheoB; ik ben niet zo claimerig, maar net als jij geen fan van privatisering…

  5. coming soon says:

    Een werktrein had zo’n beetje alles kapot getrokken, waardoor er geen treinverkeer mogelijk was vanuit Utrecht. Een knooppunt van de spoorwegen. Omdat de logistiek volkomen in de war was besloten ze te stoppen met het geven van verwarde en verwarrende informatie.
    Daardoor raakten mensen nog meer in de war. Zo vertrokken er treinen uit het station, waardoor de reizigers dachten: ‘He, mijn trein vertrekt wel en nou heb ik hem alsnog gemist.’ De waarheid was dan dat de trein een paar 100 meter verderop stilstond. Alleen maar even het station uitgereden om plaats te maken voor treinen die nog naar binnen moesten. Die al een tijd op 300 meter van het station stonden te wachten. Het regelen van alternatief vervoer (bussen) bleek ook moeilijk. Een van de redenen was dat er enorme files stonden door het slechte weer. Automobilisten die hun gedrag niet aan de omstandigheden hadden aangepast en daardoor brokken maakten. Een ongeluk met dodelijke aflooop, in Zuid Holland.
    Hoe ik dit weet?
    Op de radio gehoord, onderweg van Brabant naar Rotterdam heb ik vanochtend 3 ongelukken zien gebeuren en 1 auto helemaal verkreukeld achterstevoren zien staan.

  6. Marlis says:

    Ja mijn dochter was gisteravond (nee vannacht) ongeveer twee uur later thuis dan gepland door die fijne treine…
    coming soon: afschuwelijk vind ik dat, die ongelukken langs de weg, ik
    probeer er altijd met oogkleppen op langs te komen, maar ik ken ook
    mensen die er juist zoveel mogelijk van proberen te zien, niet eens persee
    omdat ze zo sensatiebelust zijn, maar omdat ze er gewoon niet van weg
    kunnen kijken.Reactie is geredigeerd

  7. coming soon says:

    Kwam ze uit Zuid-Holland? Dan was dat omdat op last van de politie treinen waren stilgelegd in verband met een onderzoek. Er was iemand ontsnapt.
    Klopjacht langs het spoor.

  8. coming soon says:

    Blijkt het begin van mijn verhaal over hoe het nou allemaal kwam gewoon op de site van de Volkskrant te staan, bij de sectie Binnenland. Dat hadden we natuurlijk kunnen weten.

  9. Jos Goedmakers says:

    Ik stond twee uur in de file…(wat zijn we opeens openbaar vervoer-onvriendelijk geworden…)

  10. DAAN says:

    Hoe was de conferentie in Aristo?

  11. Gré says:

    Heerlijk, uit mijn hart gegrepen….
    En dan de toch wat tegenvallende conferentie..

  12. K says:

    je kan wel eens pech hebben, maar mijn ervaringen met de trein zijn goed.

  13. Ramirezi says:

    @allemaal; klinkt misschien een beetje tegenstrijdig, maar al met al vind ik het heerlijk om met de trein te reizen…
    Deze uitzondering (voor mij en K) mag de pret niet drukken…

Geef een reactie

