Leiding geven

Wat is nu eigenlijk moeilijker ?
Leiding geven of leiding ontvangen ?
Of leiding aanleggen ?

Mijn mentor kindjes hebben een kwaliteitenmuur ingevuld.
Mark heeft aangegeven dat hij goed is in leiding geven.

“Kun jij goed leiding geven Mark ?”
“Ja meneer, héél goed.”
“Mooi man, maar hoe weet je dat eigenlijk zo zeker ?”
“Nou let maar op meneer…”

Mark gaat staan en begint te schreeuwen;
“JIJ, NU DAAR NAARTOE !!!”
“EN JIJ, PAK DIE SPULLEN OP !!!”

Net wat ik al dacht.
Leiding geven is makkelijker dan leiding ontvangen.

7 Responses to Leiding geven

  1. viktor loman says:

    Dat is precies wat er in de maatschappij aan schort, goede leiders. Mark zou b.v. meteen als zorgmanager bij ons kunnen beginnen, we zouden het verschil niet merken.

  2. Marlis says:

    grinnik (mark komt er wel! (waar weet ik nog niet :-))

  3. Jezzebel says:

    Aanbevolen!
    Weet je wat het meest moeilijk is?
    Gehoorzamen.

  4. Jaap van Nieveld Goudriaen says:

    Ik kan geen baas boven me verdragen, en al helemaal geen slechte baas. :-))

  5. Frans Muthert says:

    Zo simpel is het ……

  6. rupsje says:

    Leuk stukje!
    Ik kan heel goed een baas boven me gedragen, voel me zelfs een soort van geborgen in een hierarchie, MITS desbetreffende baas duidelijk blijk geeft van visie en nog belangrijker: met flair met anderen om weet te gaan.
    Helaas steekt mijn autoriteitsprobleem regelmatig de kop op 😉

  7. Rob says:

    Mark heeft het helemaal begrepen!

Geef een reactie

